12 ترفند برای موفقیت در فروش اینترنتی

اگر قصد دارید محصولات خود را از طریق اینترنت به فروش برسانید، در این مقاله از سایت جت، راهکارهای عملی برای افزایش فروش آنلاین به شما معرفی کرده‌ایم.
 ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | ۱۶:۴۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
12 ترفند برای موفقیت در فروش اینترنتی

همین که در حال خواندن این مطلب در اینترنت هستید، نشان دهنده این است که اینترنت و زندگی روزمره به هم گره‌خورده‌اند. بنابراین اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید یا هنرمندید و با هنرتان کسب درآمد می‌کنید، این گره از آن گره‌هایی است که بهتر است روز به روز محکم و محکم‌تر شود، به شرطی که بدانید چه شگردهایی را در پیش بگیرید. فروش از طریق اینترنت، راهی قابل‌دسترس و به‌صرفه است که اگر به‌اندازه کافی وقت صرف کنید و تکنیک‌های افزایش فروش را بیاموزید، طعم شیرین نتیجه‌اش را خواهید چشید. در این مقاله از سایت جت، به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین تکنیک‌های فروش اینترنتی می‌پردازیم.

 

ترفندهای افزایش فروش اینترنتی

بیشتر بخوانید: هر فوت چند سانتی متر است؟ 

ترفند‌های فروش اینترنتی را بشناسید:

برای افزایش فروش اینترنتی وبسایت شما، تیم محتوای جت 12 ترفند را که از جدید‌ترین روش‌های عملی و کاربردی فروش هستند را برای شما آماده کرده است. رعایت هر‌کدام از ترفند‌های زیر می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش فروش شما داشته‌باشد. تمامی ترفند‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم حاصل تجربه‌های موفق فروش در دنیا هستند.

1. از همان ابتدا تبلیغ نکنید

مردم معمولاً در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند و دوست ندارند با ورود به یک سایت فوراً با تبلیغ مواجه شوند. پس از همان اول شروع به بازارگرمی نکنید. کمی اطلاعات دهید، از تجربیات شخصی خود بگویید به‌این‌ترتیب مشتری شما را از خودش می‌داند و دیگر در مقابل تبلیغاتتان مقاومت نمی‌کند.

2. تنوع محصولاتتان را کم کنید

هرچه تعداد محصولات کمتری در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید و بیشتر به معرفی و توصیف همان تعداد کم بپردازید فروش بیشتری خواهید داشت. درواقع با تمرکز بر یک محصول یا مجموعه محصولات مرتبط، نکات و مزیت‌های بیشتری درباره محصولتان در اختیار مشتری قرار می‌دهید. اگر محصولات دیگری هم برای فروش دارید، اولویت‌بندی و انتخاب کنید که کدام‌یک در صفحه اصلی سایت قرار بگیرد و کدامشان در صفحات بعدی. درهرصورت همه محصولات‌تان را یکجا به بازدیدکنندگان ارائه ندهید و آن‌ها را سردرگم نکنید.

3. ایمیل بازدیدکننده‌ها را داشته باشید

به دست آوردن ایمیل بازدیدکنندگان یعنی ایجاد یک پل ارتباطی، تبلیغ و معرفی محصولات جدید و درنهایت، تبدیل بازدیدکننده‌ها به مشتری و خرید آن‌ها از سایت شما. این ارتباط را حتی بعد از خرید هم ادامه بدهید و حس وفاداری را در مشتری‌هایتان به وجود بیاورید. راه‌های مختلفی برای به دست آوردن ایمیل افراد وجود دارد، مثلاً می‌توانید در ازای دادن کد تخفیف و یا هدایای ویژه، ایمیل‌شان را دریافت کنید.

4. برای پیشنهادهای ویژه خود محدودیت زمانی تعیین کنید

با این کار، حس فوری بودن را به مشتری‌های خود انتقال می‌دهید. بر روی محدود بودن زمان، تأکید کنید تا افراد احساس کنند "اگر همین‌الان نخرند از دست‌شان می‌رود". با اختصاص مزایای دیگری مثل اهدای اشانتیون‌، محصولات نصف قیمت، ارسال رایگان و ... این حس را در مشتری‌هایتان تقویت کنید.

5. بعد از اولین خرید، مشتری‌ها را وارد تونل خرید اینترنتی کنید

وقتی گارد افراد برای خرید اول شکسته شد، دیگر برای خریدهای بعدی، وسواس به خرج نمی‌دهند، حتی اگر برای خرید اول مقاومت زیادی از خود نشان داده باشند. بنابراین بعد از دریافت اولین سفارشِ خرید از سمت مشتری‌ها، کالاهای مرتبط دیگری را به آن‌ها پیشنهاد بدهید و به خریدهای بیشتر ترغیبشان کنید.

6. با دریافت نظرات مشتری‌ها، یک ارتباط دوطرفه را شکل بدهید

معمولاً خریداران به نظرات مصرف‌کنندگان محصولات‌تان بیشتر اهمیت می‌دهند تا تبلیغ‌های شما. پس رضایت مشتری‌ها را جلب کنید تا انعکاس آن به‌عنوان بهترین تبلیغ برای شما و کسب‌وکارتان عمل کند. هر مشتری راضی می‌تواند ده‌ها مشتری دیگر را برای خرید از شما متقاعد کند.

موفقیت فروش اینترنتی

 

7. ریسک خرید اینترنتی را برای مشتری از بین ببرید

بسیاری از افراد به خرید اینترنتی مشکوک هستند، اما شما صادقانه وعده بدهید "در صورت عدم رضایت شما از خرید، امکان تعویض یا پس گرفتن وجود دارد". احتمال بازگشت پول، آرامش خاطر می‌آورد. با این کار علاوه بر ایجاد حس اعتماد، ترس از ریسک خرید را در مشتری بسیار کم کرده و او را به خرید تشویق می‌کنید.

8. به ادبیات تبلیغات خود دقت کنید

هرچه در نوشتن پیام تبلیغاتی ریزبین‌تر و جزیی‌نگرتر باشید به نتایج بزرگ‌تری می‌رسید. تحقیقات دانشگاه کارنجی ملون، در همین زمینه، نشان می‌دهد که حتی یک کلمه هم می‌تواند به شکل عجیب‌وغریبی درصد مشتریان را افزایش دهد. برای مثال استفاده از عبارت " مبلغ ناقابل پنج دلار" به‌جای "پنج دلار" برای قیمت یک عدد دی‌وی‌دی، توانسته بود تعداد مشتری‌ها را به میزان 20 درصد افزایش دهد. بنابراین از جزییات و اثری که روی مخاطب می‌گذارد، غافل نشوید.

9. پیش از اینکه مشتری  سوالی بپرسد شما پاسخ بدهید

با چشم خریدار به محصولات و سایت‌تان نگاه کنید و با در نظر گرفتن بخشی به نام "سوالات متداول" به پرسش‌هایی که ممکن است در نگاه اول برای بازدیدکنندگان سایت پیش بیاید، پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود تا نگرانی‌های خریدار از بین برود و مراحل خرید را با اعتماد بیشتری به آخر برساند.

10. مراحل پرداخت آنلاین را ساده کنید

تجربه نشان داده، برخی خریداران به دلیل پیچیده و زمان‌بر بودن روند پرداخت آنلاین، قید خریدشان را می‌زنند. فرآیند پرداخت آنلاین سایتتان را طوری طراحی کنید تا کاربران، خریدی سریع و آسان داشته باشند. بنابراین بهتر است از درخواست زیاد اطلاعات و اقدامات امنیتی پیچیده صرف‌نظر کنید.

11. به ظاهر سایت خود اهمیت دهید

به فرمت سایت، چینش ستون‌ها، کیفیت عکس‌ها، فونت و رنگ کلمات دقت کنید و هرکدام را به شیوه‌ای خلاقانه به کار ببرید. درباره روانشناسی رنگ‌ها مطالعه کنید. ازآنجاکه امروزه بیشتر خریدهای اینترنتی با استفاده از گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود، سعی کنید طراحی وبسایتتان را با قابلیت‌های این گوشی‌ها و سرعت اینترنت‌شان تطبیق دهید.

12. حس اشتیاق و وفاداری را در مشتری‌هایتان زنده نگه‌دارید

بهترین راه مشتاق نگه‌داشتن مشتری برای خرید، این است که بعد از خرید هم ارتباط خود را با مشتری‌ها حفظ کنید و مثلا هدیه‌ای برای او در نظر بگیرید. البته لازم نیست هزینه زیادی را بابت این هدیه‌ها، صرف کنید. مثلاً اگر محصول شما یکی از وسیله‌های آشپزخانه مثل مایکروفر است، می‌توانید دفترچه‌ا‌ی شامل دستور تهیه غذاهای مختلف با مایکروفر را برای خریدار ارسال کنید. مهم نیست چقدر این هدیه ساده است، بلکه مهم آن حس خوشحالی و غافلگیرکننده‌ای است که به مشتری القا می‌کنید تا او را همچنان یک "مشتری" نگه‌دارید.

 

جمع‌بندی: 12 روش برای افزایش فروش اینترنتی

توصیه‌هایی که در مورد فروش اینترنتی وجود دارد بی‌پایان است اما ما در این مقاله از سایت جت سعی کردیم کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. تمامی تکنیک‌های افزایش فروش، از طریق آزمون‌وخطا به‌دست‌آمده‌اند، شما هم می‌توانید با تغییر هرکدام از شیوه‌ها، متناسب با نوع تجارت و کسب‌و‌کار خود، آن‌ها را بهینه کنید و از آن به نفع فروش‌تان استفاده کنید و یا حتی به شیوه‌های جدیدی دست پیدا کنید.

نویسنده : زیبا حیدری

یک زمانی در دانشگاه، رشته "آلودگی محیط‌زیست" می‌خواندم تا شاید روزی بتوانم برای جهان و محیط‌زیستش کاری کنم اما من از این جهان جدا نبودم، اول باید برای خودم کاری می‌کردم. امروز جور دیگری دغدغه‌های زیستی‌ام را دنبال می‌کنم، با نوشتن! من به کتاب و قلم گره خورده‌ام و نوشتن برایم مثل نفس کشیدن است، همیشه حروف را با دَم فرو می‌برم و با بازدم واژه و جمله‌ها را بیرون می‌دهم. نوشتن در سایت جت یکی از کارها و دغدغه‌های دوست داشتنی من است که امیدوارم خواندنش برای شما هم مفید باشد.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید