یکی از راحتترین روشها برای ارتباط مستقیم با مشتریها استفاده از ایمیل مارکتینگ است. اگر شما کارتان به در ارتباط با بازاریابی اینترنتی باشد می توانید ایمیلهایی که با هدف فروش یا خدمت، در تعداد بالا به مخاطبها ارسال میشود. شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتوانید ویژگی یک محصول جدید را به اطلاع مخاطبها برسانید و یا کدهای تخفیف را برای ترغیب مشتریها به خرید، در زمانهای مناسب به صورت ایمیلی در اختیار تعداد زیادی از مخاطبهایتان قرار بدهید. ارسال ایمیل به شکل انبوه به صورت دستی و با استفاده از یک سرویس ایمیل عادی امکانپذیر نیست بنابراین در این مطلب ابزارهای مناسب برای ارسال ایمیلهای گروهی را در اختیار شما قرار دادهایم. MailChimp جایگاه نخست یکی از بهترین ابزارها نرمافزار MailChimp است. این نرمافزار حدود هفت میلیون کاربر دارد و برای ارسال حداکثر دوازده هزار ایمیل در ماه، کاملا رایگان است و علاوه بر قیمت مناسب و دسترسی سریع، تجزیه و تحلیل قابل درکی نیز به شما ارائه میدهد. در واقع شما با استفاده از این ابزار به راحتی میتوانید گزارشی از تعداد افرادی که ایمیل شما را دیدهاند، به دست بیاورید. همچنین این ابزار به شما اجازه میدهد که ایمیلهای تبلیغاتی مشتریهایتان را به شکل هدفمند و شخصیسازی شده طراحی کنید. این نرمافزار یکی از محبوبترین ابزارهای ارسال ایمیل در میان صاحبان کسب و کارهای کوچک و وبلاگهاست. سایت رسمی MailChimp Constant Contact به عنوان یک ابزار ارسال ایمیل گروهی دیگر میتوان به Constant Contact اشاره کرد که به مشترکینش اجازه میدهد در یک دوره شصت روزه به طور رایگان از امکانات این ابزار ارسال ایمیل، استفاده کنند و پس از آن اکانت پولی با گارانتی یک ماهه در ازای دریافت مبلغ مشخصی برای کاربران شارژ خواهد شد و در صورتی که مشتریها از خدمات این نرمافزار راضی نباشند پول پرداختی، برگردانده میشود. این ابزار به دلیل مفید و موثر بودن، داشتن قالب جذاب و همچنین سازگاری با موبایل، یکی از محبوبترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی به حساب میآید. سایت رسمی Constant Contact Campaign Monitor این ابزار همانطور که از اسمش مشخص است مخصوص مانتیور و نظارت روی کمپین است و با آنالیز دقیق تجربه شخصی مشتری به شما این امکان را میدهد که در زمانهای خاص که افراد وقت آزاد بیشتری برای سر زدن به صندوق ایمیلهایشان دارند، پیامهای منحصر به فرد برای مشتریهایتان ارسال کنید. همچنین این ابزار هم مانند هر ابزار بازاریابی ایمیلی دیگری تجزیه و تحلیل مفیدی به شما ارائه میدهد که میتواند شما را به اهداف بازاریابیتان نزدیکتر کند. سایت رسمی Campaign Monitor بیشتر بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست؟ Benchmark Email تفاوت اصلی این ابزار ارسال ایمیل گروهی با ابزارهای پیشین در طراحی جالب توجه و خلاقانه بودن آن است. با استفاده از این ابزار بدون این که حتی طراح یا گرافیست باشید میتوانید از صد قالبی که در این ابزار وجود دارد استفاده کنید و با ارسال ایمیلهای جالب مشتریها را به شبکه اجتماعی و یا سایتتان لینک کنید. انتخاب ابزار Benchmark Email انتخاب خوبی برای کسب و کارهای کوچک است. سایت رسمی Benchmark Email GetResponse اگرچه این ابزار یک ابزار چندکاره در حوزه دیجیتال مارکتینگ است اما در این مطلب توجه و تمرکز ما روی معرفی GetResponse به عنوان یک ابزار بازاریابی ایمیلی است که بسیار برای کسب و کارهایی با مقیاس بالا مناسب است و با این که قیمت استفاده از این ابزار بسته به نوع عمکلرد برای کاربران متفاوت، متغیر است اما برای کسب و کارهای جهانی با یک تخفیف ویژه به ارائه خدمات میپردازد. سایت رسمی GetResponse MailerLite یک ابزار ارسال ایمیل مناسب برای کسب و کارهای بزرگ MailerLite است که امکاناتی مثل صفحات فرود و اتوماسیون ایمیلی در اختیار شما قرار میدهد. همچنین با امکان پاپآپ دسترسی شما به کاربرها را افزایش میدهد و باعث میشود راحتتر بتوانید مخاطبهایتان را به ثبت نام در خبرنامه سایت تشویق کنید. این ابزار میتواند با استفاده از ایمیلمارکتینگ، ترافیک ورودی سایت شما را بالا ببرد و با افزایش نرخ تبدیل، مخاطبها را به مشتری تبدیل کند. سایت رسمی MailerLite Yesware شما با استفاده از این ابزار میتوانید به تجزیه و تحلیل ایمیلهای ارسالی و رفتار کاربران بپردازید و ایمیلتان را با توجه به آنالیز رفتار مشتریها بهینه کنید. Yesware به شما نشان میدهد که چند نفر ایمیل شما را باز کردهاند، چه تعداد روی لینکهای موجود در ایمیلها کلیک کردهاند و این اطلاعات به بهبود فروش شما کمک میکند و انتخاب خوبی برای کسب و کارهای B2C به حساب میآید. سایت رسمی Yesware IContact ممکن است ابتدا این ابزار را با یکی از محصولات اپل اشتباه بگیرید اما IContact یکی از ابزارهای ارسال ایمیل گروهی است که با پیگیری استراتژیک کمپین ایمیلی، این امکان را برایتان فراهم میکند که بتوانید با معیارهایی مثل تاریخ آخرین خرید مشتریها را دوباره به دایره خرید بازگردانید و همچنین میتوانید با به دست آوردن اطلاعات مناسب از مشتریها جریان کارهای سفارشی را راه اندازی کنید. علاوه بر این، ابزار بازاریابی ایمیلی IContact قیمت مناسبی برای کاربران در نظر گرفته است و از طراحیهای زیبایی در کمپین ایمیلی خود استفاده میکند. سایت رسمی IContact VerticalResponse با استفاده از ابزار ارسال ایمیل گروهی VerticalResponse میتوانید ایمیلهای هدفمند و شخصیسازی شده متناسب با نوع مخاطبها ارسال کنید و قبل از ارسال ایمیل امکان امتحان و تست کردن دارد و همچنین میتوانید نوع کسب و کار و برندتان را هم در طراحی ایمیلهای منحصر به فرد ارسالیتان لحاظ نمایید. این ابزار به شما اجازه میدهد که با ایجاد صفحات فرود، کمپین ایمیلیتان را کامل کنید. سایت رسمی VerticalResponse Aweber ابزار ایمیلی بعدی که به شما اجازه میدهد قبل از استفاده از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید ابزار Aweber است که اجازه دسترسی به مشتریهای موجود در فهرست ایمیلی شما را میدهد و علاوه بر امکاناتی مثل پاسخ خودکار و گزارش و ... که در اختیار شما میگذارد به مشتریها اجازه پیشتیبانی میدهد. سایت رسمی Aweber جمعبندی در این پست، تعدادی از مهمترین ابزارهای ارسال ایمیل معرفی شد که شما میتوانید با استفاده از قابلیتهای هر کدام و بر اساس اولویتهایتان ابزار ایمیلی مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. بعضی ابزارها مناسب کسب و کارهای کوچک و برخی مناسب کسب و کارهایی با مقیاس بالاست، همچنین ممکن است شما به دنبال تجزیه و تحلیل کمپین ایمیلیتان باشید که در این صورت میتوانید از ابزارهای مناسبی که این امکان را در اختیار شما قرار میدهند استفاده کنید. همچنین در بسیاری از موارد با استفاده از نسخه ازمایشی و رایگان ابزارها میتواند آگاهانهتر درباره انتخاب ابزار بازاریابی ایمیلیتان تصمیمگیری کنید. بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ