در گذشته شکل فیزیکی شبکههای اجتماعی، گروههایی بود که دور هم جمع میشدند و دقایق زیادی بدون این که متوجه گذشت زمان باشند با هم صحبت میکردند و از تجربیاتشان برای هم میگفتند. در این مکالمههای گروهی اطلاعات زیادی رد و بدل میشد. شکل امروزی این شبکههای اجتماعی در دنیای آنلاین، با بر هم زدن مرزهای مکانی و زمانی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که از فاصلههای بسیار دور هم بتوانند تجربههایشان را با هم به اشتراک بگذارند و روی تصمیمگیریهای هم تاثیرگذار باشند. امروزه بسیاری از افراد با گذراندن ساعتهای زیادی از وقتشان در شبکههای اجتماعی، کسب و کارها را به این فکر واداشتهاند تا با نفوذ به این شبکههای ارتباطی، بتوانند کسب و کارشان را رونق بدهند. این موضوع را میتوان علت اشباع شبکههای اجتماعی در چند سال اخیر دانست و دیگر به راحتی نمیتوان کاربران آن را به مشتری بالقوه تبدیل کرد. ازدیاد صفحات فروش و تنوع در تبلیغات از جمله دلایل بیتوجهی کاربران به این عرصه شده است. برای تولید محتوا در شبکههای اجتماعی به یک استراتژی قوی نیاز داریم تا بتوانیم از طریق بررسی و تحلیل رفتار مخاطبها، علاقهمندیها، سلیقه، جنسیت و سایر موارد، محتوایی متناسب با کاربرها تولید کنیم و به موفقیت در شبکههای اجتماعی دست پیدا کنیم. محتوای که در شبکه های اجتماعی تولید می شود تاثیر فوق العاده ای بر رشد یک کسب و کار خواهد گذاشت. علاوه بر اینکه تولید محتوا نیازمند برنامه ریزی است، باید محتواها را براساس خلاقیت و ایده های بکر تولید کنیم. محتوایی که تولید میکنیم باید بتواند جوری با کاربر تعامل ایجاد کند و او را به لحاظ ذهنی درگیر کند که او احساس کند این محتوا به صورت اختصاصی برای او تولید شده است. تولید محتوای متنی متن به معنی ترکیب واژگان و ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف میباشد. تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است. اما محتوای متنی ای که برای کسب و کارها تولید میشود باید با هدف جذب مخاطب باشد و باعث رشد و توسعه کسب وکارتان گردد. البته که منظور ما از محتوای متنی، صرفا مقاله نیست؛ نوشتن یک بیلبورد یا بروشور تبلیغاتی به گونه ای برای مخاطب جذابیت داشته باشد، تولید محتوای متنی محسوب می شود. شاید به خودتان بگویید که در حال حاضر افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و بیشتر به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی تمایل دارند. این مسئله درست است اما اکثر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقهمندند. این در حالیست که آنها هرمقاله یا متنی را قبول ندارند. متنهایی برای این افراد جذاب هستند که درباره یک موضوع به صورت کامل توضیح داده باشند و تمام جوانب آنرا پوشش دهند و در نهایت افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وبسایتها نروند و در سایت شما به تمام مشکلاتشان پاسخ داده شود. بیشتر بخوانید: افزایش رتبه سایت در گوگل مزیت های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی افزایش درآمدهای حاصل از فروش کسبوکارها می توانند با تولید محتوای خوب و اثرگذار به طور ویروسی محصول و خدمتشان را به مشتریان خود معرفی کنند و از این طریق درآمدهای حاصل از فروش خود را افزایش بدهند. محتوای خوب باعث میشود که مشتریهای بیشتری جذب محصولات و خدمات شما بشوند و در نهایت بتوانید با قدرت، محصولاتتان را به آنها بفروشید. هرچه گسترش فضای مجازی در زندگی روزمره مردم افزایش پیدا میکند، کسب و کارها باید بیشتر به سمت استفاده از شبکههای اجتماعی بروند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی مردم بگذارند. برای مثال برای کار در منزل بافتنی خانمها می توانند با تولید محتوا و ارائه عکس محصولات خود را بیشتر بفروشند و درآمد بالایی را کسب کنند. اشتراکگذاری محتوای شما توسط کاربران شبکه های اجتماعی اگر محتوای شما جذاب تولید شود، به احتمال زیاد اشتراک گذاری مطالب را به دنبال خواهد داشت. با انتشار یک محتوای خوب در فضای مجازی در یک ساعت میلیون ها نفر، شما را می بینند و با کسبوکار شما آشنا می شوند و یا اینکه صفحه شما را دنبال می کنند و با به اشتراکگذاری مطالب شما میتوانند به دیده شدن بیشتر محتوایتان کمک کنند. بهتر است با افزایش دنبالکنندههای واقعی و باکیفیت، ردپای خودتان را در شبکههای اجتماعی پررنگتر کنید، چرا که آینده بسیاری از کسبوکارها در گرو فضای مجازی و شبکههای اجتماعی است. امکان آگاه شدن از نظرات مخاطبها نظرسنجی از مشتریها در دنیای واقعی زمان و هزینه زیادی از شما میگیرد اما با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوانید در سریعترین زمان ممکن، نظرات مشتریها را جویا شوید و با استفاده از انتقادات و پیشنهادات آنها، اصلاحات لازم را انجام دهید و در مسیر رشد و ارتقا حرکت کنید. استفاده از شبکههای اجتماعی برای نظرسنجی هیچ هزینهای برای شما نخواهد داشت همچنین به یاد داشته باشید که ابزارها به طور مداوم و پیوسته به روز می شوند و هر روز این تغییرات بیشتر می شود و ابزارهای پیشرفتهتری برای ما ایجاد میشوند بنابراین ما باید همگام با تکنولوژی و امکانات جدید حرکت کنیم و از قافله عقب نمانیم. امکان تعامل با مخاطبها و پاسخ به پرسشهای کاربران وقتی که شما محتوایی تولید می کنید خوب است به این نکته توجه داشته باشید که مشتریهای شما سوالات احتمالیای خواهند داشت، پاسخ به سوالات مخاطبها این پیام را به آنها میدهد که شما به آنها توجه دارید. بنابراین در محتواهای تولیدی سوالات احتمالی مشتریها را در نظر بگیرید و اگر موضوعی باعث به وجود آمدن پرسشهای زیادی در کامنتها شده است، میتوانید با تولید و انتشار یک محتوای مشترک به سوالات پاسخ بدهید. قطعا تعامل با مخاطب باعث افزایش اعتماد مشتریها به کسب و کار شما خواهد شد. جذب مشتری از سراسر دنیا با از بین رفتن مرزهای مکانی و زمانی در شبکههای اجتماعی دیگر مشتریان شما به یک منطقه ویا مکان خاص محدود نمی شود و شما میتوانید مشتریان متنوع و بیشتری را از سراسر دنیا جذب کنید و با آنها در ارتباط باشید. تولید محتوای خوب می تواند باعث شود این مخاطبان از سراسر دنیا مطلب شما را مشاهده و دنبال کنند و حتی از فاصلههای بسیار دور، به مشتریهای شما تبدیل شوند. شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار شما کدام است؟ برای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب، ابتدا مخاطبان هدف را شناسایی کنید و به این سوال پاسخ بدهید که مخاطبان شما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند؟ برای مثال اگر مخاطبهای شما نوجوانها هستند باید بدانید که آنها در اینستاگرام و تلگرام فعالترند و یا اگر مخاطبهای هدف شما مردان بالای پنجاه سال هستند باید بدانید که خیلی کم پیش میآید در pinterest فعال باشند. Sprout social ابزاری است که اطلاعات مهم و کاربردی درباره کاربران شبکههای اجتماعی به شما میدهد. شما با استفاده از میانگین سنی، محل زندگی و جنسیت مخاطبهایتان میتوانید مناسبترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید و همچنین لحن تولید محتوایتان را بر اساس پرسونای مخاطب تعیین کنید. بسته به هویت برندتان و اهدافی که دنبال میکنید مهم است که چه محتوایی تولید کنید. اما مهمتر از آن این است که بدانید چه نوع محتوایی مناسب کدام شبکه اجتماعی است. اگر میخواهید اطلاعات تخصصی و جدید راجع به صنعت یا فعالیتهای شرکت خود بدهید پس باید متنی با ساختارهای مناسب برای بازاریابی B2B در یک شبکه اجتماعی تخصصی تر و با تاکید بر حرفه افراد مانند لینکدین منتشر کنید. اگر کاربران جوان مخاطب هدف شما هستند و میخواهید یک محتوای ویدیویی کوتاه منتشر کنید استفاده از اینستاگرام گزینه خوبی است اما اگر مدت زمان ویدیوی شما طولانیتر است باید به سراغ گزینههای دیگری مثل فیسبوک و توییتر بروید. همچنین آپارات و یوتیوب هم میتوانند بسیار به دیده شدن شما کمک کنند. و اگر می خواهید محتوای خود را در قالب عکس تولید کنید، اینستاگرام ساختاری بی نظیر برای به وجود آوردن یک تاریخچه تصویری از فعالیت ها و محصولات شما است. Tumblr و Pinterest گزینه های خوبی برای انتشار عکس محصول به قصد فروش هستند. نکات مهم تولید محتوا در تلگرام یک کانال تلگرام بسازید یکی از راههای بازاریابی محتوا استفاده از فضای کانالهای تلگرامی برای انتشار محتواست. شما میتوانید به راحتی یک کانال تلگرام ایجاد کنید و مخاطبین را از اد لیست به این کانال دعوت نمایید. این که کانال شما در شروع کار چه تعداد عضو دارد چندان مهم نیست زیرا اگر تعداد اعضای کانال شما کم باشد اعضای دیگر با تولید محتوای خوبی که شما ارائه می دهید دوستان خود را دعوت می کنند. از همین راه یک تبلیغات خوب به وسیله تولید محتوا مفید برای شما نیز صورت می گیرد اعضای کانال را از دست ندهید برای این که اعضای فعلی کانال را حفظ کنید باید همواره به نیازهای آنها توجه کنید. توسط رباتهای تلگرامی میتوانید یک نظرسنجی راهاندازی کنید و نظرات مثبت یا منفی آنها را درباره مطالب مختلف کانال جویا شوید. همچنین میتوانید یک آیدی تلگرامی برای ارتباط بیشتر با مخاطب در پروفایل کانال تلگرام قرار دهید. محتوای کانال را مدام به روز کنید و از فوروارد کردن محتواهای قبلی که برای اعضا تکراری شدهاند خودداری کنید. اگرچه شما میتوانید محتوای قبلی را با تغییراتی دوباره در کانال استفاده کنید. اما محتوای تکراری باعث میشود مخاطب خیلی زود از کانال شما خسته شود و احساس کند که زمانش هدر رفته است. زمان مشخصی را برای انتشار محتوا در نظر بگیرید درست است که کانال تلگرام همیشه و همه جا در دسترس شماست اما باید برای وقت مخاطبها ارزش قائل باشید. بهتر است که برای انتشار محتوا یک تقویم زمانی مشخص داشته باشید و در ساعات مشخصی از شبانه روز مثلا شش تا ده شب محتوای تازه در کانال قرار بدهید. بررسیها نشان دادهاند که این زمان بازدیدکنندههای کانال به حداکثر میرسند. از مطالب کوتاه و مختصر استفاده کنید از زیادهگویی در زمان تولیدمحتوا برای تلگرام باید جلوگیری کرد. محتوای ارائه شده باید مختصر و مفید باشد. به قدری اطلاعات ارائه شده در تلگرام زیاد و گسترده است که مخاطب به محض اینکه احساس خستگی کند از کانال خارج می شود. به همین خاطر نیاز است محتوای تولیدی برای تلگرام از یک قانون کلی پیروی کند. سادگی در کنار مفید بودن و کوتاه بودن باعث انعکاس بهتر محتوا به مخاطب میشود. از مطالبی استفاده کنید که قابلیت و ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند یکی از امکانات خوب تلگرام قابلیت به اشتراکگذاری است که مخاطبها میتوانند به راحتی مطالب شما را به اشتراک بگذارند. خوب است در محیط تلگرام از مطالب کوتاه استفاده کنید که از حوصله مخاطبها خارج نباشد. اگر شما بتوانید یک محتوای ویروسی متناسب با روحیات مخاطبانتان و مناسب لحن برند خودتان بسازید، در صورت به اشتراک گذاشتن آن می توانید مخاطبین زیادی را با برند خود آشنا کنید. همچنین میتوانید در پایان هر مطلب از کاربرها به طور مستقیم بخواهید اگر این مطلب برایشان مفید و کاربردی بوده با به اشتراک گذاری محتوا به بیشتر دیده شدن کسب و کار شما کمک کنند. با هدف و منظور مطلب بگذارید تولید محتوای پراکنده نداشته باشید و سعی کنید هدفتان را مشخص کنید و با انتخاب موضوعات مناسب در راستای هدف اصلیتان حرکت کنید. حتی اگر در ابتدای راه هستید با گذاشتن مطالب هدفمند در شبکه های اجتماعی به مخاطبین خود ثابت کنید که به اصول حرفه ای کار خود آگاه هستید. شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و آن را به مخاطب انتقال دهید چرا که تولید محتوا، به تنهایی کافی نیست. سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید تیترها اولین چیزی هستند که مخاطبها از متن شما میبینند، بنابراین در انتخاب سرتیترها دقت کنید. مهم نیست محتوای شما کوتاه باشد یا بلند، آنچه که اهمیت دارد این است که از سرتیترهای مناسب استفاده کنید تا بتوانید نظر مخاطبها را به خود جلب کنید و در شبکه های اجتماعی به خوبی به اشتراک گذاشته شوید. آدرس کانال تلگرام را در پایان مطالب خود قرار بدهید برای گسترش مخاطبهایتان میتوانید آدرس کانال را در پایان هر محتوا قرار بدهید تا کانال شما به راحتی در دسترس مخاطبین دیگر قرار بگیرد. به شما پیشنهاد می کنیم آدرس خود را به وسیله انتشار آدرس صفحه تلگرام از طریق عکس های کانال به انجام برسانید. نکات مهم تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که در این فضا، امکان کامنت گذاشتن برای مخاطبها فراهم است و برخلاف کانال تلگرام مخاطبها هم از خواندن محتوای شما تاثیر میگیرند و هم کامنتهایی را که روی پستهای شما گذاشته میشوند، دنبال میکنند. بنابراین مهم است در اینستاگرام محتوایی را تولید کنید که علاوه بر ایجاد درگیری ذهنی در مخاطبها آن ها را وادار کند تا برای پستهای شما کامنتهای تاثیرگذار و مفید بگذارند. همانطور که گفتیم تولید محتوا برای هر شبکه اجتماعی و هر رسانهای متفاوت است. ماهیت اینستاگرام تفریح و سرگرمی است و آدمها برای خواندن متنها تخصصی به اینستاگرام سر نمیزنند. آنها میخواهند سرگرم شوند، پستهای جالب و حتی طنزآمیز ببینند و شما فقط در صورتی میتوانید در این فضا دوام بیاورید که با نفوذ به سرگرمیهای کاربرها، پیامتان را به آنها منتقل کنید. اولویت با محتواهای دیداری است توجه داشته باشید که در فضای اینستاگرام اولویت با محتواهای تصویری و ویدیویی است و حتی شما برای نوشتن متن با محدودیت کاراکتر مواجه هستید. دلیلش این است که کاربرد این شبکه اجتماعی دیدن عکس و ویدیو است و جنبه بصری محتوای شما در این شبکه اجتماعی بسیار مهم است به عبارتی شما باید روی حافظه تصویری مخاطبهایتان حساب باز کنید. پس سعی کنید از عکس و فیلمهای باکیفیت استفاده کنید تا بتوانید مخاطبهای بیشتری جذب کنید، همچنین تحقیقات و بررسیها نشان دادهاند که عکسهایی با رنگهای روشن جذابیت بیشتری از عکسهایی با رنگهای تیره دارند. دقت به اندازه عکس هم بسیار در این مرحله مهم است. بهتر است عکس های خود را به شکل مربعی منتشر کنید و کیفیت آن حداقل ۱۰۸۰ باشد. برای ویرایش عکسهایتان میتوانید از نرمافزارهایی مثل Snapseed، Overgram، VSCO Cam و نرمافزارهای کاربردی دیگر استفاده کنید. اگر عکاس حرفهای ندارید یا شخصی سازی عکس برای کسب و کار شما در اولویت نیست، میتوانید از قالبهای از پیش آماده استفاده کنید و با ساختن یک بانک عکس، متناسب با موضوع محتوا، عکس مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر برای اینستاگرام خود ویدئو تولید کردید و بیش از یک دقیقه شد نگران نباشید. در قابلیت IGTV اینستاگرام محدودیت 60 دقیقهای برای ویدئوها برداشته شده است. این قابلیت جدید ویژگیهای دیگری نیز دارد. شما میتوانید با مطالعه مقاله "همه چیز در مورد IGTV اینستاگرام" به طور کامل با این قابلیت جدید آشنا شوید. مخاطب های هدف را شناسایی کنید مخاطبهای هدف را شناسایی کنید. این مورد در تمام شبکههای اجتماعی صدق میکند و باید رعایت شود. هر زمان که با بازاریابی محتوا سر و کار داشتید باید بتوانید پرسونای مخاطب را شناسایی کنید و ویژگیهای شخصیتی مخاطبهایتان را بنویسید. شما برای چه رده سنیای محتوا تولید میکنید؟ برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کتابهای کمک درسی هستید باید بدانید که مخاطبهای شما نوجوانها هستید پس بهتر است با لحن و ادبیات یک نوجوان با آنها صحبت کنید و از ویدیوهای جذاب و رنگی استفاده کنید. یا حتی میتوانید در قالب بازی و سرگرمی، پیامی را که میخواهید به آنها منتقل کنید. همچنین اگر قرار است برای خانمهای خانهدار محتوایی درباره آشپزی و شیرینیپزی تولید کنید باید بدانید که لحن محاوره و ساده بیشتر کاربرد دارد تا استفاده از زبان معیار با کلمات سنگین و پیچیده. همچنین استفاده از عکسهای خلاقانه و ترغیبکننده میتواند در این زمینه، بسیار کمککننده باشد. از عکس نوشته ها استفاده کنید از آنجا که اولویت محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام با عکس و تصویر است خوب است محتوای نوشتاریتان را با استفاده از عکسها یا اسلایدشوها منتشر کنید. معمولا بسیاری از مخاطبهای این شبکه اجتماعی قسمت کپشن را نمیخوانند و شما فقط به اندازه یک تصویر یا ویدیو فرصت دارید تا پیامتان را به مخاطب منتقل کنید و یا میتوانید با استفاده از عکسنوشتههای ترغیبکننده مخاطبهایتان را برای مطالعه بیشتر به کپشن ارجاع بدهید. همچنین استفاده از جملههای انگیزشی یا نقلقولهای بزرگان میتواند بسیار برای مردم جالب باشد، سعی کنید انتخاب این جملهها در راستای مفهومی که میخواهید منتقل کنید، باشد و با یک تاثیرگذاری اولیه، ذهنهای مخاطبان را برای رسیدن به هدف اصلیتان آماده کنید. استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید بسیاری از مخاطبهای اینستاگرام برای جستوجوی محتوای مورد نظرشان، از هشتگ استفاده میکنند. بنابراین خوب است شما ابتدا در قالب یک مخاطب یا مشتری جستوجو کنید و هشتگهای مرتبط با موضوع موردنظرتان را پیدا کنید. همچنین میتوانید با بررسی پستهای رقیب هشتگهای مرتبط بیشتری را شناسایی کنید. فقط یادتان باشد در استفاده از هشتگها زیادهروی نکنید و هشتگهای غیرمرتبط را در پستهایتان به کار نبرید. معمولا بین هفت تا ده هشتگ برای هر پست کافی است همچنین هشتگهای یک کلمهای احتمال جستوجوی بالاتری نسبت به هشتگهای طولانی دارند. استفاده از یک یا دو هشتگ انگلیسی هم میتواند در کنار هشتگهای فارسی کمککننده باشد اما در کنار همه اینها استفاده از هشتگ برند کسبوکار خودتان را فراموش نکنید. مخاطب را در رازهایتان شریک کنید اگر حتی شما یک سازمان رسمی و صنعتی هستید میتوانید با منتشر کردن پشت صحنههایی از فضای کاریتان به مخاطبها نزدیک شوید و آن فضای سنگینی را که بین شما و مخاطبها وجود دارد، از بین ببرید. منتشر کردن پشت صحنه مثل فاش کردن یک راز برای مخاطب است و وقتی کسی رازش را با شما درمیان میگذارد چندین قدم به شما نزدیک میشود. بنابراین با پخش پشت صحنههای جالب و حتی خندهدار میتوانید به مخاطب نزدیک شوید و حس اعتمادش را تقویت کنید. همچنین این کار باعث میشود که چارچوبهای ذهنی مخاطب شکسته شود و بتواند روی خندان و صمیمی یک مدیر را هم ببیند. اما بهتر است این نوع محتوا را در استوری اینستاگرام استفاده کنید، کاربرد استوری منتشر کردن پستهای لحظهای و موقت است و شما میتوانید با استفاده از استوریها، مخاطبان را در لحظات کاری خود شریک کنید. از مصاحبه ها و گفت و گوهای گرم و صمیمانه استفاده کنید خوب است برای پاسخ دادن به کامنتها و سوالهای مخاطبان هرچند وقت یک بار از مصاحبه با افراد متخصص حوزه کاریتان استفاده کنید. بهتر است فضای این مصاحبهها گرم و صمیمی باشد و در قالب یک گفتوگوی دوستانه پیام و مفهوم به مخاطب منتقل شود. همچنین اگر مدت زمان مصاحبه از یک دقیقه بیشتر شد میتوانید آن را در قسمت IGTV اینستاگرام منتشر کنید. در نظر داشته باشید که همیشه میتوانید با استفاده از قابلیت استوری توجه مخاطبها را به پستهای مهم جلب کنید. یک نوع دیگر مصاحبه میتواند مصاحبه با مشتریها باشد. از مخاطبهایتان بخواهید که نظراتشان را درباره محصولات و خدمات شما، در قالب ویدیو ارسال کنند و یا به طور مستقیم میان مردم بروید و با آنها مصاحبه کنید و از کنار هم قرار دادن نظرات باکیفیت، ویدیوهای جالب بسازید. از اینفلوئنسرها غافل نشوید اینفلوئنسرها کسانی هستند که مردم نظراتشان را قبول دارند و یا میتوانند روی تصمیمگیریهای مردم تاثیرگذار باشند. بهتر است اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خودتان را پیدا کنید اما اگر این امکان وجود نداشت استفاده از تاثیرگذارهای حوزههای دیگر هم میتواند به کسب و کار شما کمک کند. برای مثال میتوانید به یک اینفلوئنسر که تعداد دنبالکنندههای زیادی دارد پیام بدهید و از او بخواهید تجربهاش از کسب و کار شما را در قالب یک داستان تصویری، ویدیویی یا نوشتاری برای فالورهایش روایت کند. استفاده از داستانهایی با محوریت تجربه شخصی میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. ممکن است این کار هزینه زیادی برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد اما در نهایت بسیار زود به نتیجه میرسد و افراد زیادی را با شما همراه خواهد کرد. حال که نحوه تولید محتوا در اینستاگرام را فراگرفته اید باید به فکر این باشید که تکنیک های پولسازی از طریق اینستاگرام را نیز در کنار تولید محتوا فرا بگیرید. کتاب رازهای پولسازی از اینستاگرام اثر جرمی مک گیلوری می تواند به شما کمک کند. جمع بندی: تولید محتوا در شبکه های اجتماعی همان طور که میدانید ماهیت شبکههای اجتماعی برای ایجاد ارتباط بیشتر بین افراد پدید آمده است اما چه چیزی باعث میشود که کسب و کارها هم بتوانند از این فضا به نفع خودشان استفاده کنند؟ ماجرا این است که شما میتوانید با تولید محتوای مناسب وارد دایره ارتباطی کاربرها بشوید و اعتماد آنها را جلب کنید و کاری کنید که دلشان بخواهد از شما خرید کنند. بنابراین تولید محتوا در شبکههای اجتماعی برای برقرار ارتباط درست و هدفمند با مخاطب، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب نکات مهم تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای جذب مخاطب توسط تولیدمحتوای هدفمند در تلگرام و اینستاگرام ارائه شد. همچنین شما میتوانید با روایت تجربه شخصیتان از تولید محتوا در این شبکههای اجتماعی، به کاملتر شدن این مطلب کمک کنید. پس با بیان نظراتتان در قسمت کامنتها، ادامه دهنده این مطلب باشید.