رازهای موفقیت در فروش آنلاین: از ترافیک تا تبدیل

فروش آنلاین محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به فروشندگان این فرصت را می‌دهد که بدون هیچ محدودیتی به مشتریان از سراسر کشور دسترسی داشته باشند. به همین دلیل بازار آنلاین رقابتی شده و برای عملکرد موفق باید استراتژی‌هایی را به کار گرفت. در این مقاله از جت همراه ما باشید تا 8 راز برای موفقیت در فروش آنلاین را فاش کنیم.
 ۱۴۰۳/۵/۲۷ | ۰۹:۴۰  زمان مطالعه 3 دقیقه
رازهای موفقیت در فروش آنلاین: از ترافیک تا تبدیل

فروش آنلاین محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به فروشندگان این فرصت را می‌دهد که بدون هیچ محدودیتی به مشتریان از سراسر کشور دسترسی داشته باشند. به همین دلیل بازار آنلاین رقابتی شده و برای عملکرد موفق باید استراتژی‌هایی را به کار گرفت. در این مقاله از جت همراه ما باشید تا 8 راز برای موفقیت در فروش آنلاین را فاش کنیم.

تصاویر و توضیحات محصول با بالاترین کیفیت

در فروش آنلاین، کیفیت تصاویر و توضیحات هر محصول، تاثیر زیادی بر تصمیم خریدار دارد. به همین دلیل انتشار عکس‌هایی با بهترین کیفیت و در نور مناسب، بسیار مهم است. برای این کار باید روی استخدام یک عکاس حرفه‌ای یا خرید یک دوربین خوب و تجهیزات نورپردازی فوق‌العاده سرمایه‌گذاری کنید. همچنین باید از متنی آموزنده، جذاب و البته متقاعدکننده به عنوان توضیحات محصول خود استفاده کنید.

در واقع به‌صورت واضح و مختصر با تمرکز بر ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد محصولات خود، درباره آن‌ها بنویسید. در کنار نوشتن متن مناسب، استفاده از کلمات کلیدی در بخشی مناسب از آن هم می‌تواند در بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو (seo) و هدایت ترافیک ارگانیک و طبیعی به سمت سایت شما موثر باشد.

اجرای تکنیک‌های سئو

بیش‌تر ترافیک سایت شما از موتور جستجوی گوگل ایجاد می‌شود. بنابراین برای افزایش فروش آنلاین خود باید در رتبه‌های بالاتری در موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید. برای کسب رتبه‌های بالاتر در گوگل و داشتن عملکرد موفق، باید محتوای با کیفیت و با ارزشی را در اختیار کاربران قرار دهید. با راهکارهای زیر می‌توانید مطمئن شوید که محتوای خود را سئو شده منتشر کردید:

  • نوشتن محتوای طولانی: محتواهای طولانی و یونیک با ارزش‌تر از محتواهای کوتاه و کپی شده هستند.
  • تولید محتوای با کیفیت: با به‌روزرسانی الگوریتم گوگل، ترافیک وب‌سایت دچار نوساناتی می‌شود. این می‌تواند برای شما نگران کننده باشد که آیا رتبه وب‌سایت کاهش پیدا می‌کند یا خیر. با وجود این تغییرات، الگوریتم اصلی گوگل تغییری ندارد. بنابراین برای قرار‌گیری در رتبه‌های بالا محتوای معناداری منتشر کنید که واقعا ارزش خواندن دارد.
  • بهینه‌سازی URLها: یکی از بهترین راه‌ها برای کسب ورودی و افزایش ترافیک در سایت، استفاده از URLهای کوتاه و قابل فهم برای صفحات وب‌سایت است.
  • استفاده از عناوین و توضیحات متا مناسب: درج عنوان و توضیحات متا کاربردی و مناسب می‌تواند به گوگل کراولر‌ها برای شناسایی سایت شما کمک کند.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای تجربه کاربری (ux)

تجربه کاربری (User Experience) یا ux فروشگاه شما تاثیر بسزایی در جذب مشتریان و حفظ آن‌ها دارد. طراحی خوب یک وب‌سایت و پیمایش آسان آن باعث می‌شود بازدیدکنندگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولات شما را پیدا کنند و آمار فروش بالاتر برود.

اگر می‌خواهید ux فروشگاه خود را بهینه کنید، باید از جذابیت بصری، تطبیق سایت مطابق با ابعاد موبایل‌ها (mobile-responsive) و سرعت بارگذاری سایت مطمئن شوید. دسته‌بندی‌های واضح و نوار جستجو در سایت هم به کاربران کمک می‌کنند که در زمان کوتاه‌تری محصولات مورد نیاز خود را ببینند. به حداقل رساندن تعداد مراحل برای خرید و عدم نیاز به ایجاد حساب کاربری (تعریف گزینه‌ای با عنوان پرداخت مهمان) به ساده شدن فرایند پرداخت کمک می‌کند. در نتیجه تعداد سبدهای خرید رها شده در سایت شما هم کم‌تر می‌شوند.

ارائه خدمات خاص به مشتریان

میان دنیای رقابتی تجارت الکترونیک، ارائه خدمات استثنائی به مشتریان می‌تواند کسب‌وکار شما را نسبت به رقبایی که دارید، متمایز کند. برخی از این خدمات شامل پاسخگویی سریع، به موقع و اصولی به مشتریان است. همچنین برای مشکلات احتمالی مشتریان خود، راه‌حل‌هایی اختصاصی ارائه می‌دهید.

برای این کار کافی است یک سامانه چت آنلاین را به سایت خود اضافه کنید. همچنین در نظر گرفتن بخشی تحت عنوان سوالات متداول می‌تواند به حل مشکلات مشتریان و کاهش نیاز آن‌ها به دریافت خدمات پشتیبانی کمک کند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا

شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا، ابزاری قدرتمند برای تبلیغات آنلاین محصول و هدایت ترافیک به وب‌سایت شما هستند. با تولید محتوایی جدید، جذاب و قابل اشتراک‌گذاری، محصولات خود را نمایش و به مخاطبان هدفتان ارزش دهید. مقالات در بخش مجله یا وبلاگ سایت، راهنمایی برای نحوه کار با محصول یا خدمات شما، آموزش‎ها در قالب ویدیو و محتوایی که توسط مشتریان راضی تهیه شده، برخی از اقداماتی هستند که باید برای موفقیت در فروش آنلاین انجام دهید.

به شکل منظم در پلتفرم‌های مختلفی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، پینترست و... پست منتشر کنید و ایجاد آگاهی از برند در مخاطبان، تعامل با آن‌ها و نمایش محصولاتتان را انجام دهید. با قرار دادن یک Call To Action یا CTA واضح در محتوای خود، کاربران را به مشاهده سایت و خرید از آن، تشویق کنید.

بازاریابی ایمیلی

یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود روابط با مشتری، عرضه جدیدترین محصولات و ارائه پیشنهادات ویژه، بازاریابی ایمیلی است. ایمیل‌های خود را با پیام‌هایی حاوی تخفیف محصولات یا دسترسی به محتواهای خاص بفرستید. با ایجاد کمپین‌های جذاب ایمیلی به مخاطبان خود ارزش دهید و آن‌ها را تشویق کنید که ارتباطی جدایی‌ناپذیر با برند شما داشته باشند. با ارسال ایمیل حاوی سبدهای خرید رها شده، محتوای جذاب و پیشنهادات شخصی‌سازی شده، نرخ تبدیل یا conversion را افزایش دهید.

نظارت و بهینه‌سازی عملکرد فروشگاه آنلاین

برای بررسی نقاط ضعف و قوت سایت خود باید نظارت مستقیم بر عملکرد فروشگاه آنلاین داشته باشید. از ابزارهایی تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای ارزیابی و ردیابی ترافیک سایت، نرخ تبدیل و... استفاده کنید. با تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌صورت مرتب، هر مشکلی را که ممکن است روی فروش شما تاثیر بگذارد، بررسی کنید.

برای مثال بالا بودن نرخ سبدهای خرید رها شده می‌تواند نشانه مشکل در فرایند پرداخت یا هزینه‌های ارسال باشد. در نهایت بر اساس همین تجزیه و تحلیل داده‌ها، تغییراتی در وب‌سایت، استراتژی‌های بازاریابی و پیشنهادات محصول انجام دهید تا عملکرد فروشگاه خود را بهینه کنید. بررسی‌ها و اصلاحات دائمی رویکردها کمک می‌کنند که در دنیای همیشه در حال توسعه تجارت الکترونیک، به خوبی رقابت کنید.

ارائه ضمانت بازگرداندن کالا

ارائه ضمانت بازگرداندن کالا می‌تواند به مشتریان این اطمینان را بدهد که از فروشگاه شما خرید کنند؛ زیرا در صورت برآورده نکردن نیازشان، می‌توانند محصول را برگردانند. فرایند بازگرداندن کالا را حتما در صفحه اصلی سایت خود درج کنید. برای مثال چگونه می‌توانند کالا را بازگردانند، تا چند روز مهلت دارند و در صورت نیاز باید چقدر جریمه بپردازند.

سخن پایانی

با به‌کارگیری این 8 راز می‌توانید فروشگاهی با عملکرد موفق داشته باشید که مشتریان را جذب می‌کند، میزان فروش را افزایش می‌دهد و کسب‌وکار شما را از سایر رقبا متمایز می‌سازد. برای موفقیت در بازار آنلاین باید از به‌روزترین روش‌ها استفاده کنید و استراتژی‌ها را بر اساس نیاز مشتریان تطبیق دهید. برای این کار به افراد متخصصی نیاز دارید. با مراجعه به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از متخصصان این حوزه بخواهید که شما را چند پله جلوتر از سایر رقبا قرار دهند و فروش بیش‌تری داشته باشید.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید