10 استراتژی برتر برای افزایش فروش آنلاین در سال 2024

داشتن فروش آنلاین بیش‌تر، با وجود حضور برندهای متنوع، کمی دشوار شده است. اما به کمک روش‌های مختلف مانند سئو سایت، تبلیغات گوگل، ارائه تخفیف ها و... می‌توانید درآمدهای خوبی از فروش آنلاین خود کسب کنید. اما به نظر شما کدام یک بهتر نتیجه می‌دهد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا 10 مورد از برترین استراتژی‌های سال 2024 برای افزایش چند درصدی فروش آنلاین را بررسی کنیم.
 ۱۴۰۳/۵/۱۰ | ۱۳:۱۲  زمان مطالعه 3 دقیقه
10 استراتژی برتر برای افزایش فروش آنلاین در سال 2024

10 استراتژی برتر برای افزایش فروش آنلاین در سال 2024

داشتن فروش آنلاین بیش‌تر، با وجود حضور برندهای متنوع، کمی دشوار شده است. اما به کمک روش‌های مختلف مانند سئو سایت، تبلیغات گوگل، ارائه تخفیف ها و... می‌توانید درآمدهای خوبی از فروش آنلاین خود کسب کنید. اما به نظر شما کدام یک بهتر نتیجه می‌دهد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا 10 مورد از برترین استراتژی‌های سال 2024 برای افزایش چند درصدی فروش آنلاین را بررسی کنیم.

1. در گوگل ادز کاربران را با دقت بیش‌تری هدف بگیرید

گوگل ادز یا Google Ads، پلتفرم تبلیغاتی خود گوگل است که با شروع فعالیت خود از سال 2000 به بعد توانسته به عنوان برترین استراتژی برای افزایش فروش آنلاین شناخته شود. شما می‌توانید با توجه به نوع محصول یا کسب‌وکار خود، یکی از بهترین کمپین‌های گوگل ادز را راه‌اندازی کنید. این روزها گفته می شود که کسب‌و‌کارها به کمک تبلیغات در گوگل ادز، آگاهی از برند خود را تا 33 درصد افزایش می دهند.

در دنیای دیجیتال امروز، گوگل یکی از قدرتمندترین کانال‌های ارتباطی برای کسب‌وکارها است. به‌گونه‌ای که با قرار گرفتن تبلیغ کسب‌وکار شما در موتور جستجوی گوگل، در دستگاه‌های متعددی از تلفن همراه و تبلت تا لپ تاپ و کامپیوترها نمایش داده می‌شوید. به 3 دلیل زیر توصیه می‌کنیم گوگل ادز را به عنوان اولین و برترین استراتژی برای افزایش فروش آنلاین در سال 2024 به کار بگیرید:

  • تسلط بر موتورهای جستجو: روزانه‌ها افراد مختلف و زیادی به جستجوی آنچه که می‌خواهند، می‌پردازند. تبلیغات در گوگل، کسب‌وکار شما را درست در جایی قرار می‌دهد که کاربران به دنبال آن هستند.
  • تارگتینگ دقیق: با تبلیغات در گوگل ادز می‌توانید اطلاعات جمعیتی، علاقه و حتی رفتارهای مخاطبان خود را هدف بگیرید و مطمئن شوید که پیام کسب‌وکار شما دقیقا به همین افراد می‌رسد.
  • دسترسی Local یا Global: فرقی نمی‌کند که مخاطبان شما، کاربران یک منطقه خاص هستند یا تمام کاربران بین‌المللی، گوگل ادز کسب‌وکار شما را در جای خودش نمایش می‌دهد.

2. حمل‌ونقل را بر اساس ارزش سبد خرید رایگان کنید

از هر 10 مصرف‌کننده، 9 نفر می‌گویند که ارسال رایگان محصول، یکی از بهترین مشوق‌های آن‌ها در خرید بوده است. از آنجایی که طبق آمارها، 66 درصد از مصرف‌کنندگان انتظار ارسال رایگان را دارند، باید این قابلیت را به فروشگاه خود اضافه کنید. با ارائه خدمات ارسال رایگان، انتظارات مشتریان را برآورده می‌کنید و فروش آنلاین خود را افزایش می‌دهید.

پیشنهاد ما این است که به جای ارسال رایگان برای همه خریدها، ارزشی را برای خرید در نظر بگیرید. برای مثال "با خرید بالای 500 هزار تومان، ارسال سفارشات رایگان میشه!" در این صورت مشتریان برای دریافت خدمات ارسال رایگان، حتی هزینه بیش‌تری می‌پردازند تا مبلغ به بالای 500 هزار تومان برسد. طبق آمار، 48 درصد از سبدهای خرید رها شده ناشی از هزینه‌های بالای ارسال هستند. پس با این کار، فروش خود را چند برابر افزایش دهید.

3. با ایمیل به مشتری‌ها پیغام بده!

این روزها افراد زیادی به جای پیام در شبکه‌های اجتماعی یا SMS، ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل با دوستان و آشنایان در ارتباط باشند. شما ایمیل مشتریان زیادی را در اختیار دارید و از آن به عنوان تکنیکی برای موفقیت در فروش اینترنتی استفاده نمی‌کنید؟

برای مثال به یکی از مشتریانی که کم‌تر از یک ماه پیش خرید داشته، با یک پیغام، لینک محصولات مرتبط با خرید او را بفرستید. همچنین برای افرادی که عضو خبرنامه ایمیلی فروشگاه شما هستند یک پیغام حاوی لینک محصولات با تخفیف ویژه برای 24 ساعت، ارسال کنید.

4. محصولات مرتبط را در هر وبلاگ ارائه دهید

بدون شک برای بالا بردن رتبه سایت خود در موتور جستجو گوگل و افزایش آگاهی برند باید به‌صورت مرتب مقالاتی را منتشر کنید. این مقالات باید در ارتباط با یکی از محصولات یا دسته‌ای از آن‌ها باشد. بدین ترتیب می‌دانید که مشتری شما با چه هدفی سراغ خواندن این مقاله آمده است.

پس محصولات خود را در همین صفحه بلاگ قرار دهید و مشتری را ترغیب به خرید کنید. در این صورت امکان مراجعه مشتری به صفحه محصول مورد نظر هم بیش‌تر می‌شود.

5. در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگ داشته باشید

طبق آمار به دست آمده تا آوریل 2024، حدود 3/62 درصد از جمعیت جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و به‌صورت میانگین روزانه به اندازه 2 ساعت و 23 دقیقه در این فضا حضور دارند.

به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر، تیک تاک، یوتیوب، پینترست و... می‌توانند بهترین راه برای جذب مشتریان به سایت و تشویق آن‌ها به خرید باشند. شما می‌توانید با انتشار فروش فوق‌العاده اجناس خود، تبلیغات و سایر آپدیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، کاربران زیادی را با خود، همراه کنید.

6. محصول خود را با عکس‌هایی با کیفیت بالا نشان دهید

شاید خیلی ساده به نظر برسد؛ ولی یکی از برترین استراتژی‌ها، افزودن تصاویر با بالاترین کیفیت به لیست محصولات سایت است. به‌گونه‌ای که طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، تا 90 درصد از خریداران آنلاین هنگام خرید محصول مورد نیاز خود به کیفیت عکس آن اهمیت می‌دهند.

از آنجایی که مشتریان در خرید آنلاین هیچ محصول فیزیکی نمی‌توانند ببینند، باید به همین عکس‌ها اکتفا کنند. بنابراین از تصاویر واضحی استفاده کنید که محصول را از زوایای مختلف نشان دهد و ویژگی‌های متفاوت آن قابل بررسی باشند. با این کار، دیدن آنچه که مشتری باید بخرد آسان‌تر می‌شود و مشتری را تشویق به خرید می‌کند.

7. به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید

مشتریان هر کسب‌وکار آنلاینی که قرار است از آن به‌صورت اینترنتی خرید کنند، نیاز دارند که پاسخ برخی سوالات خود را بدانند. گاهی این سوالات مربوط به محصولات سایت شما یا ویژگی‌های آن نیست، بلکه در ارتباط با خود فروشگاه شما است.

به همین دلیل با در نظر گرفتن راه‌های ارتباطی مختلفی مانند ایمیل، تلفن ثابت و همراه، پل ارتباطی بهتری بین خودتان و مشتریان برقرار کنید. برای مثال با یک پشتیبانی قوی و شبانه‌روزی می‌توانید به سوالاتی مانند پیگیری روند خرید، روند ارسال و... پاسخ دهید.

8. از سرعت بالای سایت خود مطمئن شوید

سالانه 6/2 میلیارد دلار از درآمد فروشگاه‌های آنلاین به دلیل سرعت پایین باز شدن سایت، از دست می‌رود. در واقع اگر سرعت سایت شما کند باشد، مشتری این موضوع را می‌فهمد و در فروش خود به جای سود، ضرر می‌کنید. مواردی مانند فشرده‌سازی و بهینه‌سازی تصاویر، یافتن بهترین هاست برای سایت، کاهش ریدایرکت‌ها و آزمایش سرعت سایت می‌توانند به بهبود سرعت فروشگاه اینترنتی شما کمک کنند.

9. تحقیق کلمات کلیدی را از یاد نبرید

قبل از شروع فروش آنلاین خود باید این موضوع را کشف کنید که کاربران قرار است چگونه شما را پیدا کنند. همه مشتریان قرار نیست شما را با یک یا دو کلمه خاص پیدا کنند، بلکه باید مجموعه‌ای از عبارت‌ها و کلمات را مورد هدف قرار دهید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه کفش دارید، ممکن است کاربران، شما را با عبارت‌هایی مانند بهترین فروشگاه کفش، کفش برای پیاده‌روی، کفش تنیس و... جستجو کنند.

10. مشتریان را به خود وفادار کنید

یک برنامه مناسب برای وفادار ساختن مشتریان می‌تواند استراتژی ارزشمندی برای افزایش فروش آنلاین شما در باشد. برای مثال می‌تواند برای مشتریانی که دائما از شما خرید می‌کنند یا در تعامل با برند شما هستند، جوایزی را در نظر بگیرید.

تحقیقات نشان داده که مشتریان بعد از به دست آوردن فرصتی برای کسب پاداش از سوی یک فروشگاه، تمایل بیش‌تری به خرید از آن داشته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم برای اقداماتی مانند خریدهای اضافی، اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی یا مراجعه دوباره کاربر به فروشگاه، پاداشی را در نظر بگیرید.

آخرین توصیه‌ها برای افزایش فروش آنلاین در سال 2024

در این مطلب 10 نمونه از برترین استراتژی‌های مربوط به فروش آنلاین را در سال 2024 بررسی کردیم. یادتان باشد که انجام هر یک از این روش‌ها و دیگر استراتژی‌ها برای افزایش فروش آنلاین باید با کمک یک متخصص انجام شود. از طریق مشورت با افراد متخصص می‌توانید از جذاب‌ترین ایده‌ها برای افزایش فروش در کسب‌وکار خود آگاه شوید و آن‌ها را به اجرا در بیاورید.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید