اصلاحکنندههای کلمات کلیدی ابزارهای ضروری در استراتژی سئو هستند. آنها کلمات یا عباراتیاند که به یک کلمه کلیدی پایه اضافه شده تا جستجو را هدفمندتر کرده و رتبهبندی را بهبود بخشند. با استفاده از اصلاحکنندههای کلمه کلیدی، صاحبان وبسایت میتوانند پرسوجوهای کاربران را اختصاصیتر کرده و ارتباط محتوای خود را افزایش دهند. ما در این مقاله به بررسی و نحوه استفاده از اصلاحکنندههای کلمات کلیدی میپردازیم. اصلاحکننده کلمه کلیدی چیست؟ اصلاحکنندهها کلمات و عبارتهایی هستند که بهصورت پیشوند و یا پسوند به کلمه کلیدی اصلی اضافه میشوند، کلماتی مثل «بهترین»، «بالا»، «خرید»، «بررسی» و «ارزان». این اصلاحکنندهها به جذب ترافیک بیشتر و بهبود نرخ تبدیل کمک میکنند. ادغام اصلاحکننده کلمه کلیدی مناسب در سئو میتواند به میزان قابلتوجهی بازدیدها را افزایش دهد و ترافیک ارگانیک ارزشمندی را به وبسایت شما هدایت کند، آنهم بدون اینکه تلاش مضاعفی برای رتبه گرفتن با کلمات کلیدی دشوار کنید. اصلاحکنندههای کلمه کلیدی درواقع هر نوع صفت، قید، اصطلاحات خرید و کلمه دیگری هستند که نتایج خاصتری را برای جستجوگران ایجاد میکنند. اصلاحکنندهها فقط کلمات کلیدی را به نوع دیگری بیان میکنند و معنای آن را تغییر نمیدهند. اصلاحکنندههای کلمه کلیدی که بهعنوان «تغییردهنده موضوعی» نیز شناخته میشوند، در دستهبندیهای زیر قرار دارند: عمومی مثل بهترین، بالاترین، ارزانترین و ... مرتبط با نیچ مثل تور، رژیم، رم و... جغرافیایی خاص مثلاً نیشابور، اروپا، تهرانسر و ... چرا باید از اصلاحکننده کلمات کلیدی استفاده کنیم؟ اولاً، رقابت برای کلمات کلیدی بدون اصلاحکننده مثل بازاریابی خیلی دشوار است، در ثانی، کلمات کلیدی با اصلاحکننده، مخاطبانی را برای وبسایت شما هدایت میکنند که میدانند چه میخواهند و دنبال چه چیزی هستند. برای مثال رتبه گرفتن از انواع کولهپشتی دشوارتر از خرید کولهپشتی کوهنوردی دیوتر است. چراکه در حالت دوم فردی که چنین عبارتی را جستجو میکند، خرید یک نوع خاص از کولهپشتی را هدف قرار داده است؛ و این یعنی قرار گرفتن در مرحله آخر قیف فروش یا سفر مشتری! اصلاحکننده کلمه کلیدی چه ارتباطی با سفر مشتری دارد؟ تمام جواب این سؤال در این جمله خلاصه میشود: هیچکس بلافاصله چیزی نمیخرد. همه ما قبل از خرید هر چیزی فرایند خرید را طی میکنیم: این فرآیند در بازاریابی شامل سه مرحله است: آگاهی تحقیق تصمیم بیایید مثال قبل را در قیف فروش بگنجانیم: برادر شما دوست دارد کوهنوردی کند، او وارد یک گروه کوهنوردی میشود. برای انجام کوهنوردی باید تجهیزاتی را تهیه کند. یکی از این تجهیزات کولهپشتی است. او در مرحله اول قیف فروش بهصورت عمومی کلمات زیر را در گوگل سرچ میکند: انواع کولهپشتی فروشگاه کولهپشتی کوهنوردی فرق کولهپشتی ساده با کوهنوردی حجم کولهپشتی کوهنوردی چه قدر باشد؟ در این مرحله برادرتان، جزئیات بیشتری را موردبررسی قرار میدهد. مثلاً انواع برندها را باهم مقایسه میکند، شاید چند فیلم آموزشی هم ببیند. جستجوی مرحله دوم برادر شما در قیف فروش که تحقیق است میتواند موارد زیر باشد: کولهپشتی خارجی بهتره یا کولهپشتی ایرانی؟ بهترین فروشگاه کولهپشتی کوهنوردی ارزانترین کولهپشتی کوهنوردی او در مرحله آخر و پس از تحقیق و مقایسه کولهپشتیها، تصمیم میگیرد که باید یک کولهپشتی از یک برند خاصی را تهیه کند و این عبارات را ممکن است جستجو کند: خرید کولهپشتی دیوتر خرید کولهپشتی دیوتر 50 لیتری کدام فروشگاه کولهپشتی دیوتر میفروشد در مرحله آگاهی، خریداران روی مسئله و فرصتهای پیش رو تمرکز میکنند: عیبیابی موضوع برطرف کردن مشکل خطرات ارتقا بهتر کردن بهینهسازی در مرحله بررسی و تحقیق خریداران انواع راهکار برطرف کردن نیاز خود را جستجو میکنند: راهکار مشکل ارائهدهنده و تأمینکنندگان خدمات یا محصول موردنیازشان خدمات مربوط به نیاز ابزار دستگاه نرمافزار لوازم در مرحله تصمیمگیری، خریداران انواع مقایسه و نظرات مربوط به راهکارهایشان را جستجو میکنند: نظر کاربران درباره خدمت یا محصول مقایسه مزایا و معایب تخفیف و کوپنها کدهای تبلیغاتی بهترین قیمت از کجا بخریم نام و برندهای تجاری نام محلهای جغرافیایی بهطورکلی، هر چه تعداد تعدیلکنندههای کلمه کلیدی در یک عبارت جستجو بیشتر باشد، فرد در مرحله آخر قیف فروش قرار خواهد گرفت. راستی برای درک بهتر اصطلاح قیف فروش در بازاریابی به این پست سایت جت سری بزنید. اصلاحکننده کلمه کلیدی حجم جستجو را کم میکند یا زیاد؟ واقعیت آن است که کلمات کلیدی با اصلاحکننده، حجم کمتری از جستجو را در بازههای زمانی به خود اختصاص میدهند؛ اما نکته خوب ماجرا اینجاست که این کلمات کلیدی، در ازای حجم کم جستجو، رقابت کمتری نیز خواهند داشت؛ بهعبارتدیگر شما آسانتر میتوانید در یک کلمه کلیدی با مخاطبان واقعیتر، برنده رقابت باشید. از کجا اصلاحکننده کلمه کلیدی پیدا کنم؟ بهترین مکان برای جستجوی اصلاحکننده کلمات کلیدی گوگل است. شروع به تایپ کلمه کلیدی اصلی خود کنید و Google Auto Suggest، کلمات کلیدی مرتبط حاوی اصلاحکنندههای کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد میدهد. (بهصورت کلمههای پررنگ) برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی با اصلاحکنندههای اختصاصیتر، میتوانید از فهرست پیشنهادی گوگل، یک عبارت را انتخاب کرده و مجدداً همین فرایند را تکرار کنید. برای مثال میتوانید عبارت کولهپشتی کوهنوردی را جستجو کنید. نکته مثبت استفاده از Google Auto Suggest نمایش عبارات جستجوی واقعی است که مردم در موتور جستجوی گوگل تایپ میکنند؛ بنابراین، اگر محتوایی را پیرامون این اصلاحکنندههای کلمه کلیدی بنویسید، مطمئن خواهید شد که به مخاطب درستی نمایش داده میشود. انواع مختلف اصلاحکنندههای کلمه کلیدی اصلاحکنندههای کلمه کلیدی سؤالی: مثل سادهترین راه برای ... چیست؟، بهترین ... چیست؟... را از کجا بخرم؟ و ... اصلاحکنندههای کلمه کلیدی رنگ، اندازه و برند: مثل کولهپشتی 40 لیتری، کولهپشتی دیوتر، سایز 40 و ... تعدیلکنندههای کلمه کلیدی بر اساس گروه افراد: مثل کولهپشتی زنانه، دانشآموزی، کودکانه و ... اصلاحکنندههای کلمه کلیدی بر اساس قیمت: گوشی شیائومی زیر 5 میلیون تومان، کولهپشتی 3 میلیونی و ... اصلاحکنندههای کلمه کلیدی بر اساس فعل: خرید کولهپشتی دیوتر، مقایسه دیوتر با وائوده و ... اصلاحکنندههای صفت: مثل بهترین، ارزانترین، سریعترین و ... هرچه از اصلاحکنندههای بیشتری استفاده کنید، مخاطب هدف شما محدودتر شده و رتبهبندی محتوا در صفحه یک گوگل آسانتر خواهد بود. اصلاحکنندههای کلمه کلیدی را کجای محتوا استفاده کنم؟ مکان اصلی برای استفاده از اصلاحکنندههای کلمه کلیدی در عنوان مقاله است. مکانهای دیگری که میتوانید این اصلاحکنندهها را قرار دهید عبارتاند از: در عنوان متای مقاله در توضیحات متا در زیر عنوانهای مقاله در میان 100 کلمه اول محتوای مقاله در بدنه اصلی محتوای موردنظر در متن Alt+text تصاویر سخن پایانی در حوزه بهینهسازی سایتها و بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو، استفاده از کلمات کلیدی مهم و مناسب اهمیت بسیاری دارد؛ اما گاهی اوقات با وجود داشتن استراتژی سئو، رقابت در کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو بسیار دشوار است. با استفاده از اصلاحکنندههای کلمه کلیدی میتوانید با حجم جستجوی کمتر، اما مخاطب خاصتر در مرحله آخر قیف فروش قرار بگیرید و آسانتر در صفحه اول گوگل خود را جای دهید.