از مهمترین مواردی که در کلاس اول ابتدایی برای دانش آموزان و معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است املاء و نگارش صحیح کلمات است. آشنا شدن والدین با نمونههای املاء کلاس اول ابتدایی و همچنین طرز صحیح گفتن املاء به دانش آموزان کمک بسزایی به درست یاد گرفتن دانش آموز در این مقطع حساس میکند. در این مقاله از سایت جت با ما همراه باشید تا چند نمونه از متن املا اول ابتدایی را با هم مرور کنیم. والدین عزیز حتما توجه داشته باشند که دیکته کلاس اول ابتدایی را ابتدا با کلماتی که به دانش آموز آموخته شده است شروع کنند و از کلمات از آسان به سمت کلمات دشوار انتخاب شوند. در اولین املاء نکات نوشتن را به بچهها آموزش دهیم (نقطه شروع املا، مفهوم ادامه املاء در خط بعد، انتخاب صفحه مناسب املا، نوشتن یک خط درمیان و…).همچنین بهتر است متن املاء بر روی تابلو نوشته شود، هدف از اولین املاء آشنایی دانش آموزان با مفهوم و شیوهی املانویسی است و استرس آنها را بسیار کاهش میدهد. بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی در منزل ویژگیهای دیکته شب کلاس اول دیکته شب دانشآموز کلاس اول باید دارای ویژگیهای زیر باشد: سادگی: دیکته باید به گونهای باشد که دانشآموزان کلاس اول بتوانند به راحتی آن را درک کنند و بتوانن به سادگی آن را بنویسند. قابل فهم بودن: دیکته باید به گونهای باشد که دانشآموزان بتوانند معنی کلمات و جملات را درک کنند و بتوانند آنها را به درستی بنویسند. تنوع: دیکته باید شامل کلمات و جملات متنوعی باشد تا دانشآموزان با گسترش دایره لغات خود، بتوانند بهبود بشتری در نوشتن دیکته داشتهشند. مناسب بودن برای سطح دانشآموزان: دیکته باید به گونهای باشد که مناسب سطح دانشآموزان کلاس اول باشد وتواند به آنها چالش بدهد اما در عین حال برایش قابل انجامشد. تمرین: دیکته باید به صورت منظم و به عنوان یک تمرین در کلاس اول ارائه شود تا دانشآموزانتوانند مهارت نوشتن خود را بهبود بخشند. بیشتر بخوانید: اهمیت کتابخوانی و فواید مطالعه 10 نمونه متن دیکته کلاس اول ابتدایی آ ا ـ بـ ب آب _ با _ بابا بابا آب آبا ـ آباد ـ باد ـ د ـ دَ ـ دا ـ داد_ آداب _ ادب _ بد _ ا َبَد با- بَ – د ا- دَ آب – اَبا – آباد-داد بابا آب داد. با اَدَب آب داد. دادا اَدَب داد. آ ا ـ بـ ب ـ آ ـ با ـ باب بابا ـ آبا ـ آبابا ـ آب ! ـ بابا آب ! اَ َ ـ بـَ ـ د ـ دَ ـ دا داد ـ باد ـ آباد ـ آداب ـ اَدَب با اَدَب ـ اَبَد ـ باداباد ـ آب ـ آ ا بابا آب داد. آ ا ـ آب ـ بـ ب ـ اَ َ ـ د با ـ آبا ـ بابا ـ آباد ـ آبابا آب ـ باب ـ اَ َ ـ اَدَب ـ مـ م د ـ دَ ـ دا ـ بابا ـ با اَدَب آ ا ـ بـ ب ـ اَ َ ـ د ـ مـ م بابا سيب دارد. من ايران و ايراني را دوست دارم. اَمين با امير بَرادر است. مادر دَر دست اَنار و سيب دارد. من سرباز را دوست دارم. اَمين دَر دَست سوت دارد. سيب ـ آبي ـ ايران ايراني ـ اَمين ـ اَمير ـ سرباز ـ آزاد ـ زمين مادَر دَر دَست سيب وَ اَنار دارَد. سرباز اَز آبادان زود آمَد. سام ايراني و آزاد است. ايران آباد و سرسبز اَست. امير ميز مي سازد. سم _ سام _ سَبَد _ اَ سب – سام _ آدامس _ داس _ بس _ ساس _ اسباب _ اسد ماما با سبد امد. اسد با سام امد. با اسد امدم. با ما باد امد. بادام دادم. سام با اَسب آمَد. بَم آباد باد. سام بادام داد. باد آمَد. بابا با اسب آمَد. بابا سَبَد داد. بابا بادام داد. تب _ تاب _ تماس _ تمام _ تاس _ تام _ دوستم _ دستم _ بستم _ دوست _ بست _ است _ ماست _ سوت _ توت _ مات بابا آب داد. سام بادام داد. آبابا با اَسب آمَد. داماد با او دست داد. آبا توت داد. بابا تاب بَست. اسد با سام دوست است. بابا با سام دوست است. بابا تاب بست. پروين با آزاده دوست است. كَبك دَر آسمان پَرواز مي كُنَد. پير مَرد و پير زَن دَر پارك بودند. پرستو دَر آسمانِ آبي پَرواز مي كُنَد. من سوپ را دوست دارم. مادر سام پرستار است. پوران آش را دوست دارد. شب ـ شانه ـ شیر ـ آش ـ تراش ـ آتش ـ شربت – شمشیر -شنبه – شیرین – داداش – شام آرش – ماشین – دشمن آرش در دست تراشِ آبی دارد. بابا آش را دوست دارد. آن ماشین تازه و تمیز است. امین ستاره را در شب دید. او ستاره را به مادرش نشان داد. من نان تازه را دوست دارم. سارا آشِ رشته را دوست دارد. بیشتر بخوانید: اپلیکیشنهای آموزشی برای کودکان جمعبندی در این مقاله از سایت جت 10 نمونه متن دیکته کلاس اول ابتدایی را برای شما جمعآوری کردهایم تا بتوانید با استفاده از آنها به رشد درسی فرزند دلبندتان کمک کنید. دیکته شب برای دانشآموزان کلاس اول اهمیت بسیار زیادی دارد این فعالیت به دانشآموزان کمک میکند تا مهارتهای خودن و نوشتن خود را بهبود بخشند و با کلمات و املاء کار کنند. همچنین، دیکته شب به دانشآموزان کمک میکند تا تمرکز و توجه خود را بهبود بخشند و به یادگیری مطالب درسی بیشتر بپردازند. به طور کلی، دیکته شب یکی از روشهای موثر برای بهبود مهارتهای زبانی و توجه دانشآموزان است.