چرا سرورهای ابری و مجازی محبوب هستند؟

در این مقاله، قصد داریم بیشتر با سرویس هاستینگ ابری و سرویس مجازی آشنا شده و تفاوت‌های آنها را بررسی کنیم.
 ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ | ۱۲:۰۲  زمان مطالعه 3 دقیقه
چرا سرورهای ابری و مجازی محبوب هستند؟

خرید سرور ابری و سرویس مجازی دو گزینه محبوب برای میزبانی پلتفرم‌های آنلاین هستند. این دو نوع سرویس در ارائه و مدیریت منابع سروری برای سازمان‌ها نقش حیاتی دارند. در حال حاضر، باتوجه‌به انواع مختلف سرویس‌های میزبانی وب‌سایت، سرویس‌های هاستینگ ابری و مجازی به‌عنوان دو گزینه اصلی توجه بسیاری از کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها را به خود جلب کرده‌اند.
سرویس مجازی، یکی از رایج‌ترین سرویس‌های میزبانی وب‌سایت است که امکان استفاده از منابع اختصاصی بیشتری را فراهم می‌کند و از این طریق، به بهبود عملکرد وب‌سایت کمک می‌کند. هاستینگ ابری نیز به مدت سال‌ها به‌طورجدی در صنعت میزبانی وب فعالیت داشته و توجه بسیاری از وب‌سایت‌ها را به خود جلب کرده است. در ادامه ، قصد داریم بیشتر با سرویس هاستینگ ابری و سرویس مجازی آشنا شده و تفاوت‌های آنها را بررسی کنیم.

خرید سرور ابری

سرور چیست ؟

سرور گاوصندوق اطلاعات شما است و به‌نوعی رازدار شما است. یک رایانه بسیار قدرتمند که تمام فایل‌ها و داده‌هایی که بر روی سایت خودتان آپلود می‌کنید، ذخیره می‌کند، همان سرور است.

وقتی که آدرس سایتی را در مرورگر سیستم خودتان وارد می‌کنید، این کامپیوتر قدرتمند، اطلاعات موردنیاز را برای مرورگر ارسال می‌کند و به این شیوه، سایت شما برای کاربران به نمایش درمی‌آید و تنها اطلاعاتی نشان داده می‌شود که شما اجازه داده‌اید.

اجازه بدهید با یک مثال ساده‌تر، موضوع را بیان کنیم: واژه انگلیسی serve به معنای پذیرایی‌کردن است و سرور (server) نقش فردی را ایفا می‌کند که فایل‌ها و اطلاعات را به زیبایی و نظم خارق‌العاده به مرورگر ارسال می‌کند و از کاربران شما به‌خوبی میزبانی می‌نماید. تمام اینها برای روشن‌کردن مفهوم و فواید سرور از جمله خرید سرور ابری بود. حال به مفهوم سرور مجازی بپردازیم.

سرور مجازی

سرور مجازی خصوصی یا VPS یک بخش از یک سرور فیزیکی است که از ماشین‌های مجازی ساز برای تقسیم آن به بخش‌های کوچک‌تر و ایجاد سرورهای مجازی استفاده می‌کند. در سرورهای مجازی، منابع مانند RAM و CPU به‌صورت مشخص و ثابت برای هر کاربر اختصاص می‌یابد. با خرید VPS، دسترسی سریع و امن فراهم می‌شود و می‌توان نرم‌افزارهای دلخواه را به‌راحتی نصب کرد. به دلیل قیمت مناسب، امنیت و سرعت بالا، بسیاری از افراد و کسب‌وکارها برای گسترش فعالیت‌ها و دسترسی به منابع بیشتر به خرید سرور مجازی روی می‌آورند.

کاربردهای سرورهای مجازی

سرورهای مجازی دارای کاربردهای بسیار گسترده‌ای هستند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها در حال حاضر بسیار پررنگ شده است. از جمله کاربردهای رایج سرورهای مجازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب سرور برای سایت‌هایی با ترافیک بالا 
  • ایمیل سرور برای ارسال ایمیل بدون محدودیت 
  • اپلیکیشن سرور برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های خاص با منابع اختصاصی 
  • ساخت و توسعه نرم‌افزار 
  • استفاده از سرور مجازی برای کارهای نظارتی و مدیریتی که به‌صورت همزمان انجام می‌پذیرد 

سرور ابری

سرورهای ابری در واقع سرورهای مجازی هستند که در یک محیط رایانش ابری، نه فیزیکی، اجرا می‌شوند. درگذشته، سازمان‌ها برای اجرا و میزبانی اپلیکیشن‌ها و محاسبه بارهای کاری موردنیاز برای پردازش و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مجبور به خرید و نگهداری از سرورهای فیزیکی بودند. این سرورها ممکن بود در محل (on-site) یا در نزدیکی مرکز داده (Data center) قرار داشته باشند. اما اکنون، به‌عنوان یک سازمان، شما می‌توانید سرورهای ابری مجازی را در هر نقطه‌ای از جهان راه‌اندازی کنید.

این فضاهای مجازی بر روی سرورهای فیزیکی ارائه‌شده توسط ارائه‌دهندگان ابری اجرا می‌شوند. به‌عبارت‌دیگر، ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری منابع محاسباتی را از طریق شبکه (اغلب از طریق اینترنت) ارائه می‌دهند. عملکرد سرورهای ابری دقیقا مانند سرورهای فیزیکی است و عملکردهای مشابهی مانند اجرای برنامه‌ها و ذخیره داده‌ها دارند. این سرورهای ابری با استفاده از نرم‌افزار مجازی‌سازی معروف به هایپروایزر (Hypervisor) برای تقسیم سرورهای فیزیکی به چندین سرور مجازی ایجاد می‌شوند.

خرید سرور ترید

کاربردهای خرید سرور ابری

سرورهای ابری می‌توانند برای اجرای انواع بارهای کاری (workloads) مورداستفاده قرار گیرند. در ادامه، چندین کاربرد رایج سرور ابری آورده شده است:

  • نرم‌افزارهای سازمانی مانند سیستم‌های منابع انسانی (HR) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) 
  • اپلیکیشن‌های مشتری مانند اپلیکیشن‌های موبایل و مدیریت اسناد 
  • پردازش گرافیکی در سطح بالا (High-end) مانند انواع بازی‌ها و پخش ویدئو (Video streaming) 
  • اپلیکیشن‌های مدل‌سازی علمی 
  • وب اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها 
  • بارهای کاری یادگیری ماشین (ML) برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشین که به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند. 

مفهوم‌ ترید

اولاً به سراغ واژه ترید (Trade) می‌رویم که به معنای تجارت‌کردن است. منظور از ترید، انجام معاملات در بازار بورس و سرمایه‌گذاری است، بی‌مانند این که در بورس داخلی که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است و یا در بازارهای جهانی مانند بایننس و فارکس که در آن‌ها فعالیت دارند.

شما با ثبت‌نام در این بازارهای آنلاین که با نام صرافی شناخته می‌شوند، قادر خواهید بود هر سهمی که در هر بازار معامله می‌شود را خریدوفروش کنید. این فعالیت به انجام این معاملات ترید کردن یا در حالت ساده ترید گفته می‌شود.

سرور ترید

سرور ترید، یک سرور مجازی است که مجهز به سیستم‌عامل خاص خود، آدرس IP ثابت و اختصاصی و منابع سخت‌افزاری تضمین شده است. در مقابل کامپیوترهای شخصی خانگی، معامله‌گران از این سرور مجازی به طور خاص برای اجرای سفارش‌های در بازار مالی استفاده می‌کنند.

آن‌ها ترمینال تجاری یا پلتفرم معاملات الکترونیکی ترجیحی خود را نصب می‌کنند و می‌توانند انتخاب کنند که حساب‌های خود را به‌صورت دستی مدیریت کنند یا از ربات‌ها برای پیاده‌سازی استراتژی معاملاتی خودکار استفاده کنند. خرید سرور ترید یک محیط قابل‌اعتماد و کارآمد متناسب با نیازهای معامله‌گران را فراهم می‌کند.

مزایای استفاده و خرید سرور ترید

الگوریتم‌های صرافی‌های معتبر مانند بایننس حساس به تغییرات آدرس IP هستند، بنابراین کاربران از کشورهایی که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به این صرافی‌ها دسترسی ندارند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند، زیرا هویت آن‌ها لو می‌رود و حساب‌هایشان مسدود می‌شود. VPN معمولاً گزینه اول برای فعالیت در بازارهای مالی است، اما باعث تغییر مکرر آدرس IP و در نتیجه مشکوک شدن صرافی به کاربر و بلوکه‌شدن حساب می‌شود. برای اتصال امن و پایدار به اینترنت با یک آدرس IP ثابت، استفاده و خرید سرور ترید توصیه می‌شود.

اهمیت داشتن ارتباط برخط با کمترین پینگ ممکن در هنگام معامله در بازارهای جهانی بسیار زیاد است، استفاده از VPN ممکن است باعث کاهش سرعت کار شود، اما VPS ‌ها با سرعت اینترنت مناسب، امکان معاملات با کمترین پینگ ممکن را فراهم می‌کنند. همچنین، VPS ‌ها برای افرادی که معمولاً با مشکلات ارتباطی VPN مواجه می‌شوند، گزینه مناسبی هستند.

در برخی از بازارهای مالی، بررسی و تحلیل بازار برای ورود و خروج به‌موقع از بازار اهمیت زیادی دارد، با VPS، به دلیل دسترسی شبانه‌روزی و بدون قطعی، می‌توان معاملات را با استفاده از تحلیل‌های فاندامنتال سریع انجام داد.

سرور میکروتیک

سرور میکروتیک

سرور میکروتیک (Mikrotik (Mikrotik VPS))، یک نوع سرور مجازی است که از سیستم‌عامل RouterOS مبتنی بر لینوکس استفاده می‌کند که اصطلاحاً برای روترها طراحی شده است. روترها ابزاری در شبکه هستند که ارتباط بین دستگاه‌های مختلف در یک شبکه را فراهم می‌کنند. با استفاده از سیستم‌عامل Mikrotik در سرور مجازی، امکاناتی مانند مدیریت پورت‌های مختلف و دسترسی کامل به انعطاف‌پذیری بالایی برای تنظیمات شبکه فراهم می‌آید.

جمع‌بندی

سرور، جعبه اطلاعات حیاتی شما است. آنجا که تمامی فایل‌ها و اطلاعات سایت شما نگهداری می‌شوند و از آنجا به مرورگرها ارسال می‌شوند. سرور چیزی نیست جز یک رایانه قدرتمند که اطلاعات شما را در امان نگه می‌دارد و به این شکل، سایت شما برای کاربران قابل‌مشاهده است.

سرور مجازی، یک بخش از یک سرور فیزیکی است که از طریق ماشین‌های مجازی‌سازی به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم شده و میزبانی می‌شود. این سرورها دارای منابع مشخص و ثابتی همچون RAM و CPU برای هر کاربر هستند و دسترسی سریع و امن را فراهم می‌کنند. از جمله کاربردهای رایج آن‌ها می‌توان به مواردی مانند: وب سرور برای سایت‌های با ترافیک بالا، ایمیل سرور برای ارسال ایمیل بدون محدودیت، اپلیکیشن سرور برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های خاص و استفاده در کارهای نظارتی و مدیریتی، اشاره کرد.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید