ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ پردازش سریع تراکنش ها با ارز ftm

ارز دیجیتال فانتوم چیست و چرا از اهمیت بالایی در بین ارزهای دیجیتال برخوردار است؟ در ادامه با جت همراه باشید.
 ۱۴۰۲/۱۰/۲ | ۱۳:۱۴  زمان مطالعه 3 دقیقه
ارز دیجیتال فانتوم چیست؟ پردازش سریع تراکنش ها با ارز ftm


آیا می‌دانید فانتوم یکی از پرسرعت‌ترین و پربازده‌ترین شبکه‌های بلاکچینی است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند؟ آیا می‌دانید که ftm در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد قیمتی داشته و به یکی از برترین ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و با استفاده از الگوریتم اثبات سهم و مکانیزم Lachesis، تراکنش‌ را با سرعت یک ثانیه‌ و کارمزد کمتر از یک دلار انجام می‌دهد؟

اگر به دنبال کسب درآمد از یک ارز دیجیتال با عملکرد بالا، امنیت قوی، مقیاس‌پذیری بی‌نظیر و پتانسیل رشد بالا هستید، فانتوم گزینه‌ای مناسب برای شماست. این ارز با هدف ایجاد یک شبکه بلاکچین و همگام‌سازی نیازهای صنایع مختلف طراحی شده است و در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد. در این مقاله، قصد داریم معرفی کاملی از ارز دیجیتال فانتوم داشته باشیم و به بررسی ویژگی‌ها، مزایا، چالش‌ها و آینده این ارز دیجیتال بپردازیم. اگر درباره فانتوم و اینکه چرا این کریپتو یکی از پرفروش‌ترین ارزهای دیجیتال است، کنجکاو هستید این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

معرفی ارزدیجیتال فانتوم؛ از ایده تا پیدایش

فانتوم یک ارز دیجیتال است که بر پایه شبکه بلاکچینی با عملکرد بالا، امنیت قوی، مقیاس‌پذیری بی‌نظیر و تمرکززدایی طراحی شده است. ایده ایجاد فانتوم در سال ۲۰۱۷ مطرح و پس از یک سال تحقیق و توسعه، اولین نسخه از شبکه ftm منتشر شد.

این کریپتوکارنسی توسط دکتر آن بیونگ یک، رییس انجمن تکنولوژی غذایی کره‌جنوبی، در سال ۲۰۱۸ در بستر اتریوم به وجود آمد. مدیر عامل شرکت فانتوم، مایکل کونگ، یکی از متخصصان بلاکچین و ریاضیدان برجسته حوزه بلاک‌چین است.

روند قیمت صعودی و میانگین رتبه بالا فانتوم در کوین مارکت کپ

قیمت ارز فانتوم از ابتدا تا الان نوسانات بسیاری داشته است. در اواخر سال ۲۰۱۸، قیمت این ارز حدود ۰.۰۲ دلار بود و در سال ۲۰۱۹ به ۰.۰۱ دلار کاهش یافت. در ابتدای سال ۲۰۲۰، قیمت فانتوم با افزایش روند بازار رمزارزها، به ۰.۰۴ دلار رسید و در اوایل سال ۲۰۲۱، با شروع رشد قیمت اتریوم، به ۰.۱۲ دلار افزایش یافت.

در اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، قیمت فانتوم به بالاترین سطح خود یعنی ۳.۴۷ دلار رسید و سپس با افت بازار، به ۰.۳۰ دلار کاهش یافت. در حال حاضر، قیمت فانتوم حدود ۰.۳۲ دلار است و رتبه ۵۹ در میان رمز‌ارزها دارد. طبق آمار کوین مارکت کپ، تعداد کل توکن‌های فانتوم ۳٫۱۷۵ میلیارد عدد است. از این تعداد، ۲٫۵۴۵ میلیارد در گردش و قابل خرید و فروش هستند. در‌حال‌حاضر، فانتوم با ارزش بازار ۸۲۷ میلیون دلار، در رتبه ۵۹ در میان رمزارزها قرار دارد.

دلایل اهمیت ارزدیجیتال نسل سوم ftm

دلایل اهمیت ارزدیجیتال نسل سوم ftm

فانتوم برای ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز (دیفای) با سرعت و امنیت بالا طراحی شده است. این ارز از فناوری گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) و قراردادهای هوشمند، استفاده از استاندارد ERC-20 اتریوم پشتیبانی می‌کند. Ftm در حوزه‌های مختلف کاربردهای متنوعی دارد. این کوین یکی از پروژه‌های پیشرو در عرصه دیفای بوده و از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است. در ادامه، دلایل اهمیت فانتوم را معرفی خواهیم کرد.

سازگاری با ماشین مجازی اتریوم؛ اصلی‌ترین دلیل اهمیت ftm

سازگاری فانتوم با شبکه اتریوم erc20 یکی از ویژگی‌های مهم این ارز دیجیتال است. ERC20 یک استاندارد برای صدور توکن‌های قابل تبادل و استفاده در شبکه اتریوم است. با استفاده از این استاندارد، توکن‌ها با سایر ارزها و سرویس‌های مبتنی بر اتریوم سازگار و قابل تعامل هستند. فانتوم با پشتیبانی از استاندارد ERC20، با حفظ سرعت و کارایی از امکانات و اپلیکیشن‌های شبکه اتریوم بهره می‌برد. برخی از مزایای سازگاری فانتوم با شبکه اتریوم عبارتند از:

  • دسترسی آسان: ftm برای هر کیف پول یا صرافی که از توکن‌های ERC20 پشتیبانی کند در دسترس است. دسترسی آسان موجب ذخیره‌سازی و معامله راحت فانتوم می‌شود.
  • تعامل با سایر توکن‌ها و قراردادهای هوشمند: فانتوم به‌راحتی با سایر توکن‌ها و قراردادهای هوشمند مستقر در شبکه اتریوم تعامل می‌کند. با این امکان، فانتوم در خدمات و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) روی اتریوم، شرکت می‌کند.
  • توانایی مقیاس‌پذیری: ftm از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری توسعه یافته برای شبکه اتریوم بهره می‌برد. این راه‌حل‌ها مانند شاردینگ و پروتکل‌های لایه دوم کمک می‌کنند که فانتوم ظرفیت تراکنش‌های خود را افزایش دهد.

باپیشرفت فناوری‌های تحت شبکه بلاکچین و سایر توکن‌ها بدیهی‌است در سال‌های آینده تغییرات شگرفی در حوزه خدمات ERC20 اتفاق بیفتد. مواردی که در بالا اشاره کردیم بخشی از توانمندی‌های ماشین مجازی اتریوم است.

سرعت بالای تراکنش‌ها؛ علت محبوبیت ftm در حوزه‌های مختلف

سرعت بالا در انجام تراکنش‌های فانتوم یکی از مزیت‌های این ارز دیجیتال است. فانتوم با استفاده از فناوری (DAG)، نیاز به بلاک‌ها و ماینینگ را حذف و تراکنش‌ها را به‌طور‌مستقیم به شبکه اضافه می‌کند. حذف بلاک و ماینینگ موجب شده است افزایش ثبت تراکنش‌ها در فانتوم بسیار بالا باشد.

برای مثال، فانتوم تا ۳۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند، در حالی که بیت کوین با استفاده از بلاک چین، فقط تا ۷ تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار می‌دهد. این سرعت بالا فانتوم را به گزینه خوبی برای تراکنش‌های خرد، روزمره و خدمات مالی غیرمتمرکز (دیفای) به روشی سریع و کارآمد، تبدیل کرده است.

کدام کیف پول‌ها از شبکه بلاکچین فانتوم پشتیبانی می‌کنند؟

برای نگهداری رمزارز FTM، کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که از شبکه بلاکچین فانتوم پشتیبانی می‌کنند. برخی از این کیف پول‌ها عبارتند از:

  • کیف پول فانتوم (Phantom Wallet): یک کیف پول غیرحضانتی و متن باز که در افزونه مرورگر کروم و فایرفاکس قابل نصب است. این کیف پول امکان مدیریت، ارسال و دریافت، استیک، تبادل و خرید و فروش NFT‌های مبتنی بر شبکه فانتوم را فراهم می‌کند.
  • کیف پول تراست (Trust Wallet): یک کیف پول موبایلی و چندشبکه‌ای که توسط صرافی بایننس حمایت می‌شود. این کیف پول از توکن‌های مبتنی بر شبکه‌های اتریوم، بایننس، سولانا و فانتوم پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول اتمیک (Atomic Wallet): یک کیف پول چندپلتفرمی و چندشبکه‌ای که از توکن‌های مبتنی بر شبکه‌های اتریوم، بایننس، سولانا و فانتوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان تبادل و خرید و فروش رمزارزها را نیز دارد.
  • کیف پول لجر (Ledger): یک کیف پول سخت افزاری و امن که از توکن‌های مبتنی بر شبکه‌های اتریوم، بایننس، سولانا و فانتوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از طریق اپلیکیشن‌های مختلفی مانند کیف پول فانتوم، کیف پول سولانا و کیف پول متامسک قابل اتصال است.

این‌ها فقط برخی از کیف پول‌هایی هستند که از شبکه بلاکچین فانتوم پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید از سایر کیف پول‌هایی که با استاندارد ERC-20 یا BEP-2 سازگار هستند نیز برای نگهداری رمزارز FTM استفاده کنید.

ارز دیجیتال فانتوم

پیش‌بینی آینده توکن فانتوم؛ چه سرنوشتی در انتظار این رمزارز محبوب است؟

بر اساس پیش‌بینی‌های موجود در سایت جامع walletInvestor و TradingBeats، فانتوم در سال‌های آینده به قیمت‌های بالاتری دست می‌یابد. براساس این منابع قیمت فانتوم تا پایان سال ۲۰۲۳ به قیمت ۰٫۵۴ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به قیمت ۱٫۹۲ دلار می‌رسد؛ البته، این پیش‌بینی‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، نوآوری، رقابت و تغییرات بازار هستند و ممکن است دقیق نباشند.

فانتوم را از صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس بخرید

در این مقاله جنجالی توکن فانتوم را به شما معرفی کردیم و از مزایای استفاده از این توکن و پیشرفت‌هایی که در آینده برای این رمزارز متصور هستیم و همچنین کیف پول‌های معروف برای نگهداری این ارز دیجیتال صحبت کردیم. قطعا پرسش الان شما این است که از کجا می‌توان فانتوم را خرید؟ صرافی مطمئن ارز دیجیتال نوبیتکس دقیقا جایی است که ارز دیجیتال ftm به‌راحتی و با قیمت‌های روز جهانی خرید و فروش می‌شود. این صرافی علاوه‌بر فانتوم، ارزهای دیجیتال دیگری برپایه شبکه‌های ERC20 و TRC20 برای شما عزیزان فراهم کرده است. در صرافی نوبیتکس به‌راحتی با واحد پول ایران خرید و ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر تبدیل کنید. برای استفاده از خدمات این صرافی کافی است به آدرس اینترنتی nobitex.ir مراجعه کنید.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید