پرتقاضاترین مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا

 ۱۴۰۲/۸/۲۸ | ۱۷:۰۲  زمان مطالعه 4 دقیقه
پرتقاضاترین مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا

کانادا به دلیل داشتن پتانسیل‌های عالی برای سرمایه‌گذاری، یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مالکان شرکت‌های استارت‌آپ خارجی محسوب می‌شود. به همین دلیل، دولت کانادا روش‌ها و مسیرهای مختلفی برای مهاجرت کاری در نظر گرفته است تا در کنار کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، صاحبین کسب‌وکار و افراد خوداشتغال، نیروهای کار متخصص را نیز به این کشور جذب کند.

در این میان یکی از مهمترین نکاتی که برای مهاجرت کاری به کانادا باید در نظر داشته باشید، این است که حتما با مشورت وکیل یا مشاور مهاجرتی که دارای تجربه کافی در این زمینه هست، اقدام کنید تا ریسک‌های احتمالی را کاهش و احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب‌دهنده بیزینس و استارت‌آپ i3 capital تحت مدیریت آقای مهیار حلاج‌‌پور فعالیت می‌کنند. مهیار حلاج‌پور عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization، مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرتی کانادا است و سال‌ها تجربه موفق در هدایت و حمایت از صدها بیزینس نوپا از جمله استارت‌آپ‌ها را دارد. مهیار حلاج‌پور با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی همکاری دارد و به همین خاطر نیز می‌تواند تا از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت موکلان خود در کانادا، در کنارشان باشند. موسسه کاناداپاس هرگونه راهنمایی و مشاوره‌ای که برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شرایط مهاجرت کاری به کانادا

کانادا برای رشد و توسعه اقتصاد خود امکان مهاجرت کاری را فراهم کرده است تا نیروهای کار و کارآفرینان بتوانند با انجام فعالیت‌های اقتصادی در این کشور، به توسعه کانادا در حوزه‌های مختلف کمک کنند.

شرایط مهاجرت کاری به کانادا به مسیری که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد؛ اما با این حال، یکسری الزامات کلی وجود دارد که در اکثر روش‌های مهاجرت کاری به کانادا لازم هستند. این الزامات شامل موارد زیر می‌شوند:

· برخورداری از ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار سرمایه در صورت تمایل به شروع یک کسب‌وکار جدید

· برخورداری از سابقه کار مدیریتی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و یا سابقه کار تخصصی برای نیروهای کار ماهر

· راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا خریداری یکی از بیزینس‌های فعال در کانادا و اشتغال‌زایی برای مقیمان دائم و شهروندان کانادایی

· داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کافرمای کانادایی در صورت تمایل به مهاجرت به عنوان نیروی کار

· طراحی بیزینس‌پلن یا طرح تجاری به صورت واقع‌بینانه و حرفه‌ای

· آگاهی کامل نسبت به مسیرهای مهاجرتی کانادا و شناخت مسیر مناسب بر اساس شرایط فردی خود

به دست آوردن شناخت نسبت به شرایط و ارزیابی روش‌های مناسب بر اساس آن، کار بسیار دقیق و بعضا دشواری است که مشاوران یا وکلای مهاجرتی باتجربه در آن مهارت دارند. این امر مستلزم دانش بسیار زیاد نسبت به مسیرهای مهاجرتی و تجربه کافی در این زمینه است. وکلا و مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با برخورداری از دانش کافی در این زمینه، می‌توانند راهنمایی موثر و واقع‌بیبنانه‌ای به شما ارائه کنند.

 

مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا

مسیرها و روش‌های زیادی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که برای افراد با شرایط مختلف در نظر گرفته شده‌اند. در واقع، هر یک از این مسیرها مناسب گروه خاصی از افراد هستند.

برخی از پرتقاضاترین مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

· دریافت جاب‌آفر یا پیشنهاد شغلی

· دریافت مجوز LMIA

· برنامه انتقال درون شرکتی (ICT)

برای اینکه بدانید کدام یک از مسیرهای فوق مناسب شما است، باید از شرایط موردنیاز آن‌ها آگاهی داشته باشید. در ادامه، با ارائه توضیحات کلی درمورد هر یک از روش‌های فوق، به شما کمک می‌کنیم تا از شرایط موردنیاز اصلی آن‌ها مطلع شوید و انتخاب هوشمندانه‌تری انجام دهید.

البته، علاوه بر مسیرهای فوق، روش‌های دیگری هم برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که نمونه آن‌ها ویزای استارت‌‌آپ، ویزای خوداشتغالی، برنامه مالک / گرداننده و... هستند.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق دریافت جاب‌ آفر

دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادا شانس متقاضیان برای دریافت مجوز کار (Work Permit) کانادا را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. به طور کلی، کانادا از متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا که قصد دارند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند، انتظار دارد یا جاب آفر یا سابقه کار در کانادا داشته باشند.

کارفرماها برای اعطای جاب آفر ممکن است مدارک مختلفی را درخواست کنند که رایج‌ترین‌های آن‌ها شامل سوابق کاری و سوابق تحصیلی می‌شوند. همچنین، اگر کارفرما درخواست کند، باید مدرک زبان نیز داشته باشید.

درخصوص شرایط جاب آفر باید اشاره کنیم که حتما باید به صورت مکتوب ارائه شود. این پیشنهاد کاری، باید برای یک شغل تمام وقت صادر شود که حداقل ۳۰ ساعت در هفته است. همچنین، حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده برای این فرصت شغلی باید کاملا مشخص باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای این شغل نیز باید حداقل یک سال و نباید یک شغل فصلی باشد.

در صورت وجود این شرایط جزئیات تکمیلی نظیر نام، آدرس و مشخصات کارفرما به همراه نام شرکت، عنوان شغلی و شرح وظایف باید از طریق نامه رسمی پیشنهاد شغلی در اختیار متقاضی قرار بگیرد.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق دریافت مجوز LMIA

اکثر کارفرماهای کانادایی برای اینکه بتوانند یک نیروی کار خارجی را استخدام کنند، باید مجوز LMIA ( ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا ) بگیرند. مجوز LMIA نشان می‌دهد کارفرما پس از جست‌وجو در منابع مختلف و انتشار آگهی، از بین دارندگان اقامت دائم و شهروندان کانادایی فردی که مناسب انجام این فرصت شغلی باشد را پیدا نکرده است. به همین دلیل، باید یک نیروی کار خارجی را برای انجام این شغل استخدام نماید.

نتیجه درخواست مجوز LMIA دو حالت دارد: مثبت یا خنثی. اگر نتیجه مثبت باشد، کارفرما می‌تواند نیروی کار خارجی را استخدام کن، اما اگر خنثی باشد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

درخصوص شرایط دریافت مجوز LMIA باید اشاره کنیم که کسب‌وکار کارفرما باید قانونی باشد. به این معنی که کارفرما تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت در کانادا را داشته باشد. همچنین، کسب‌وکار وی باید در شرایط مالی خوبی باشد و بتواند دستمزد نیروی کار خارجی که قصد دارد استخدام کند را بپردازد.

کارفرما قبل از استخدام فرد متقاضی باید فرصت شغلی را سه بار آگهی کرده باشد؛ یک بار در بانک مشاغل کانادا (Canada Job Bank) و دو بار هم در دو منبع دیگر. این آگهی‌ها حداقل باید ۴ هفته منتشر بمانند تا اداره مهاجرت کانادا مطمئن شود که هیچ فرد کانادایی برای این شغل پیدا نشده است.

 

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه Intra Company Transfer

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا ict یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری برای نیروهای کار ماهر است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در یک شعبه از شرکت خود در کانادا کار کنند. در واقع، صاحبین مشاغل از طریق این روش می‌توانند یک شعبه از کسب‌وکار خود در کانادا تاسیس و کارمندان برتر خود را در این شعبه مستقر کنند. شرکت‌های بزرگ و معتبر می‌توانند از این مسیر برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کنند. این روش برای افراد مختلفی اعم از کارآفرینان، صاحبان مشاغل، سهامداران، مدیران اجرایی ارشد و کارمندان کلیدی مناسب است.

درخصوص شرایط انتقال شعبه از طریق برنامه ICT می‌توانیم به این اشاره کنیم که باید حداقل ۱۲ ماه از تاسیس شرکت مادر گذشته باشد. این شرکت، نباید مرتکب هیچ تخلف مالی شده باشد و از نظر مالی هم باید در شرایط خوبی باشد تا بتواند فعالیت‌های شعبه خود در کانادا را مدیریت و هزینه‌های آن را پرداخت کند. این شرکت باید اشتغال‌زایی کند و کارمند کانادایی داشته باشد.

همچنین، فردی که قصد دارد به عنوان کارمند کلیدی از طریق این روش ویزای کانادا را بگیرد، باید حداقل یک سال در این شرکت سابقه کار داشته باشد.

کلام آخر

روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که برای افراد با شرایط مختلفی در نظر گرفته شده‌اند. هدف مشترک همه مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا این است که با جذب نیروهای کاری متخصص، به رشد و توسعه اقتصادی این کشور کمک کنند.

اگر به دنبال مسیر مناسب برای مهاجرت کاری به کانادا می‌گردید، باید شناخت کافی از مسیرهای مختلف داشته باشید. با توجه به اینکه کسب شناخت کافی درمورد این موضوع به تجربه و دانش فنی زیادی نیاز دارد، توصیه می‌کنیم که از افراد باتجربه راهنمایی بگیرید.

موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس یکی از بهترین منابعی است که می‌توانید در این زمینه از آن راهنمایی بگیرید. این موسسه تحت نظر آقای مهیار حلاج‌پور و یک تیم حرفه‌ای از مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا تشکیل شده است که تجربه زیادی در مهاجرت به کانادا دارند و مسیرهای مهاجرت کاری به این کشور را نیز کاملا می‌شناسند.

مجموعه کاناداپاس با بیش از یک دهه تجربه فعالیت تخصصی در امر مهاجرت به کانادا، می‌تواند یک مشاوره دقیق بر اساس شرایط فردی شخص شما در اختیارتان قرار دهد و بر اساس خواسته‌ها و اهدافی که مد نظر دارید، یک استراتژی دقیق طراحی کند.

 

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید