معرفی 18 شغل پردرآمد در ایران

درست است که پول به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد، اما قطعاً خوشبختی بدون پول هم وجود ندارد! اگر به دنبال شغل پردرآمد و تضمین آینده‌ای راحت از نظر مالی و یا انتخاب رشته هستید، این مطلب برای شماست.
 ۱۴۰۲/۷/۸ | ۱۱:۳۷  زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی 18 شغل پردرآمد در ایران


معرفی ۱۸ شغل پردرآمد در ایران


درست است که پول به تنهایی خوشبختی نمی‌آورد، اما قطعاً خوشبختی بدون پول هم وجود ندارد! اگر به دنبال شغل پردرآمد و تضمین آینده‌ای راحت از نظر مالی و یا انتخاب رشته هستید، این مطلب برای شماست. واقعاً این روز‌ها بهترین و پولسازترین مشاغل کدامند؟

قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که درآمد بالا یک شبه بوجود نمی‌آید و قطعاً پشت هر کار پردرآمد و موفق، زحمت، تلاش، تجربه و استمرار نهفته است.به طور کلی در همه‌ی جهان، یکسری شغل‌های پردرآمد شناخته شده‌ای هستند که همه ما از آن‌ها باخبریم و محدود به ایران نیستند. مثل شاخه‌های پزشکی، جراح زیبایی، وکالت، صنعت گردشگری و.... در کنار این شغل‌های پرطرفدار و سودده، به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی همگانی به اینترنت، تغییراتی در سبک زندگی مردم ایجاد شده و همین باعث ظهور مشاغل و کسب و کار‌های اینترنتی شده است که روز به روز فراگیرتر هم می‌شوند. شغل‌هایی ساده اما پردرآمد!

۱. مدیکال توریسم و توریسم درمانی


هزینه‌های درمانی به ویژه جراحی‌های زیبایی، در کشور‌های اروپایی و آمریکا بسیار نسبت به ایران بالاست و از حق نگذریم که ایران متخصصان و پزشکان متبحر زیادی دارد. این دو در کنار هم دقیقاً چیزی است که افراد در خارج از کشور به دنبالش هستند. از رشد این صنعت در این حد بگوییم که به طور میانگین تقریباً پنج برابر گردشگری معمولی، سودآوری دارد!

۲. کشاورزی و دامپروری نوین

کشاورزی مدرن


پیشرفت علم و تکنولوژی نه تنها باعث بوجود آمدن مشاغل جدید شده، بلکه مشاغلی که از قبل وجود داشته‌اند را تحت تأثیر خود قرار داده و با جایگزین روش‌های بهتر و راحت ترآن‌ها را تبدیل به شغل‌های میلیاردی در ایران کرده است.. با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۱ میلیون هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی در ایران وجود دارد، خالی از لطف نیست که به دلیل وجود فرصت‌های فراوان و نیاز شدید به این حوزه، کشاورزی نوین را در لیست فرصت‌های شغلی با درآمدزایی فوق‌العاده قرار بدهیم.

۳. صنعت غذا


مواد غذایی از آنجا که نیاز و لازمه حیات است، همیشه خریدار دارد. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و هر حرفه‌ای که با مواد‌غذایی در ارتباط است، علاوه بر بازار همیشگی، درآمد و سود بالایی هم دارد. منظور ما راه‌اندازی کارخانه و خط تولید نیست، (البته اگر شرایطش را دارید چرا که نه! ) بلکه خدمات جانبی که کارخانه‌های مواد‌غذایی نیاز دارند بیشتر هدف ماست. مثل صنعت بسته‌بندی و حتی پروسه رسیدن به دست مشتری و از این قبیل موارد مرتبط.

۴. خدمات لاغری و زیبایی

لاغری


چاقی و اضافه وزن، یکی از مشکلات بدیهی جامعه امروز ماست. بزرگترین دلیل آن هم کار کردن در شغل‌هایی است که به جای جسم، ذهن ما را درگیر می‌کنند و تحرک ما را کاهش می‌دهند. به همین دلیل شغل‌های مربوط به این شاخه بین مردم و مخصوصاً بانوان بسیار محبوب است و افراد زیادی به دنبال خلاص شدن از شر چربی‌های اضافه‌شان هستند. راه‌های کسب درآمد متفاوتی هم در این بخش وجود دارد. چه شما با کسب دانش و تخصص، به عنوان یک مشاور حرفه‌ای لاغری فعالیت کنید یا کلینیک و مرکز لاغری بنا کنید، در هر صورت سود و درآمد خوب و چه بسا درآمد دلاری، برای شما خواهد داشت.

۵. خدمات ماساژ و پاکسازی صورت

ماساژ و پاکسازی صورت


در کنار ترویج حوزه‌های زیبایی و بهبود سلامت، ارائه خدمات ماساژ در اشکال مختلف نیز رونق گرفته و آن را تبدیل به یکی از شغل های پردرآمد با سرمایه کم کرده است و جالب اینجاست که آقایان هم بیش از پیش درگیر این موضوعات شده‌اند. برای ورود به این شغل می‌توانید در دوره‌های مختلف «پاکسازی صورت» و «ماساژ درمانی» شرکت کرده و پس از گرفتن مدارک و مجوز‌های لازم به راحتی مشغول به کار شوید.

۶. واسطه‌گری (دلالی)


شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پر سودترین مشاغل در ایران به شمار می‌آِید که از قدیم هم مرسوم بوده. برای کسب درآمد فقط کافی است که مشتری پیدا کنید و در فروش مشارکت داشته باشید.

۷. تعمیرکار خودرو

تعمیرکار


لباس‌های روغنی و دست‌های سیاه از آورده‌های این شغل پر رنج هستند. البته از حق نگذریم که با مهارت بالا، این رنج منجر به گنج هم می‌شود! با کمی پرس و جو و بررسی شما هم به راحتی متوجه خواهید شد که درآمد این کار به زحمتش به می‌ارزد.

۸. طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی


مد و زیبایی که یکی از اصلی‌ترین مفاهیم مرتبط با دنیای سرمایه‌داری امروزی است، در صنعت ساختمان‌سازی نیز نفوذ کرده. اینروز‌ها افراد زیادی تمایل به طراحی و دیزاین فضای کاری و زندگی خود دارند و هزینه‌های بالایی را هم در این راه خرج می‌کنند. طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش شدید افراد به مصرف‌گرایی و به روز بودن، جزء بهترین شغل‌ها محسوب می‌شود و می‌توان گفت همیشه از بازار کار خوبی برخوردار است و این موضوع شامل تمامی شاخه‌های طراحی از جمله طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌های تجای و طراحی فضای سبز و.... می‌شود.

   ۹. مترجمی

مترجم


بله مترجمی! شغلی که جایگاه هشتم در لیست شغل‌های پردرآمد جهان را از آن خود کرده. با اینکه این شغل در کشور ما شغل پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شود و فاقد امنیت شغلی و درآمد خوب است، اما باید توجه داشته باشید که در خیلی از کشور‌های جهان، به دلیل گستردگی روابط بین‌المللی ترجمه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر بتوانید دانش و تخصص خود را به درجه خیلی خوبی در این حوزه برسانید، می‌توانید با مترجمی برای شرکت‌های تجاری بین‌المللی یا سازمان‌های دولتی و البته حساس درآمد خوبی کسب کنید.

۱۰. مدیر و برنامه‌ریز مجالس

برگزارکننده مجالس


و باز هم شغلی که به دلیل تغییر سبک زندگی مردم و تمایل به برگزاری مجالس باشکوه و به یادماندنی، ایجادشده است. در حال حاضر افراد متخصص در این زمینه، مسئولیت برگزاری انواع مجالس، چه عروسی و تولد و چه تعیین جنسیت و حتی مراسم‌های ختم را عهده دار می‌شوند که بسیار پررونق و البته پردرآمد است.

۱۱. اجاره اقامتگاه و بومگردی

اقامتگاه


صنعت «گردشگری» سرشار از فرصت‌های جالب برای کسب درآمد بالا است. یکی از این فرصت‌ها که بعد از مدت کوتاهی به سودآوری بالایی منتهی می‌شود، «اجاره دادن اقامتگاه» و «بومگردی» است. شما می‌توانید با گرفتن مجوز، بخش‌هایی از خانه خودتان را به یک اقامتگاه تبدیل کرده و با اجاره دادن اتاق‌ها به مسافران، کسب درآمد کنید به خصوص در شهر‌های گردشگری ایران مانند شمال کشور.بگذریم که خیلی از این اقامتگاه‌ها حتی مجوز لازم را هم دریافت نکردند و حتی با اجاره به آشنایان هم بدون دغدغه پول درمی‌آوردند.

۱۲. آرایشگری و انواع کاشت

آرایشگری


یکی از پولساز‌ترین مشاغل برای خانم‌ها که سر و صدای زیادی هم به پا کرده، خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، اکستنشن، کاشت مژه و …. طرفداران پر و پا قرصی دارد. بدیهی است که آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به درآمد خوبی برسند و حتی از راه آموزش و برگزاری ورکشاپ‌های متعدد هم جریان مالی خوبی را ایجاد کنند.

 

و اما کمی هم بپردازیم به مشاغل پردرآمد در حوزه دیجیتال

کسب و کار آنلاین


۱۳. کسب و کار اینترنتی

این روز‌ها درآمد بسیاری از افراد با فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی و یا عرضه خدمات به صورت آنلاین بدست می‌آید. همچنین یکسری دیگر با کسب اعتبار و افزایش بازدید و شناخته شدن، جریان مالی خود را از طریق تبلیغات به گردش درمی‌آورند. این را باید در نظر داشت که برای موفقیت در این حوزه یا باید تخصص مورد نیاز را خودتان بدست‌آورید و یا با هزینه کردن،  از یک متخصص کمک بگیرید تا لذت و شیرینی فروش آنلاین را تجربه کنید.

۱۴. طراح و توسعه دهنده وب

وب مستر


طراح رابط کاربری یا «UI» کسی است که به طراحی جلوه‌های زیبایی و بصری وب سایت می‌پردازد. «توسعه‌دهنده وب» کسی است که وظیفه دارد قالب زیبایی که طراح رابط کاربری تولید کرده است را به مخاطبان اینترنتی نشان دهد. طراح تجربه کاربری یا همان «UX» هم به دنبال یافتن تجربه‌های مختلف افراد در مورد یک محصول خاص و یافتن راه حل‌هایی برای بهبود این تجربه‌ها است. هر کدام از این مشاغل، آینده و خواهان بسیار زیادی دارند و خوشبختانه در حال حاضر اشباع نشده‌اند پس می‌توان گفت که برای علاقه‌مندان بسیار مناسب و البته سودآوردند.

۱۵. تدریس آنلاین

معلم آنلاین


یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پرسود و بسیار پر درآمد، برگزاری وبینار‌ها و کلاس‌های مجازی است. تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار بالاست و اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید چیزی که این روز‌ها برای افراد پرمشغله و افرادی که سعی در صرفه‌جویی در زمان خود دارند بسیار جذاب است.

۱۶. بلاگری، اینفلوئنسری و تولید محتوا

به جرات یکی از پردرآمدترین مشاغل آنلاین اینروز‌ها، بلاگری و اینفلوئنسری است. برای این کار شما نیاز به خلاقیت و خلق محتوا برای جذب مخاطبان و بالا بردن تعامل آن‌ها با خود دارید که اینکار را در حوزه‌های بسیار زیاد و متفاوتی می‌توانید انجام بدهید. پر واضح است که جنجالی‌ترین پلتفرم و بستر برای این کار در حال حاضر اینستاگرام است.

دیجیتال مارکتینگ


۱۷. دیجیتال مارکتینگ و شاخه‌های آن

«دیجیتال مارکتینگ» یکی از حوزه‌های تقریباً جدید در ایران است که جانش به جان اینترنت بین‌المللی بسته است و این روز‌ها بسیار طرفدار دارد و لازم است! یک دیجیتال مارکتر با استفاده از مهارت‌هایش و به کار بردن ابزار‌های مختلف باعث موفقیت یک کسب و کار در فضای اینترنت می‌شود. این حوزه گسترده، از نظر درآمدی محدوده مشخصی ندارد چرا که کاملاً بسته به نوع فعالیت دیجیتال مارکتر دارد که برای خودش و بدون وابستگی کار می‌کند یا با مجموعه‌ها به صورت کارمندی همکاری دارد. در هر صورت این شغل درآمد بسیار خوب و قابل قبولی را ار آن خود کرده.شغلی جذاب با درآمدی نامحدود!

یوتوبر


۱۸. یوتوبری

یکی از راه‌هایی که می‌توانید درآمد‌های دلاری را تجربه کنید راه‌اندازی یک «کانال یوتیوب» و تولید محتوای جذاب، خلاقانه و کاربرپسند است. در حقیقت خیلی از ایرانیان از این بستر در حال حاضر استفاده می‌کنند و به راحتی نیز پول درمی‌آورند. حتی یکسری از افراد هم با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خود و آموزش یوتوب نیز کسب درآمد می‌کنند.


سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم بخش کوچکی از فرصت‌های موجود برای کسب درآمد را با شما درمیان بگذاریم. قطعاً که حوزه‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارد و به وجود خواهد آمد چرا که هر چه جلوتر می‌رویم نیاز‌ها و تقاضا‌های جدیدتری ایجاد خواهد شد.اما مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد جز سودآور‌ترین مشاغل در ایران هستند و میانگین درآمدی بالاتری نسبت به دیگر مشاغل را به خود اختصاص می‌دهند و مهم‌تر اینکه طبق آمار‌ها سهم چشم‌گیری در جریان نقدینگی کشور را ایفا می‌کنند. به خاطر داشته باشید که بسته به میزان، نوع و گستردگی فعالیت خودتان، رنج درآمدی متفاوتی را تجربه خواهید کرد و به شدت میزان پولسازی از هر یک از این مشاغل به خود شما و تخصص‌تان بستگی دارد.

 در نهایت به قول، کیم وو چونگ نویسنده کره‌ای، سنگفرش هر خیابان از طلاست و قطعاً با کمی دقت و تحقیق و پشتکار به راحتی می‌توانیم فرصت‌ها را دریابیم و با توجه به شخصیت و آمال‌های خود در یک بخش فعالیت خود را شروع کرده و به درآمد دلخواه خود برسیم.

 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید